23.04.2020 r.

Temat zajęć: Segregujemy śmieci Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Abc wszystko wie, – Dokąd jeżdżą śmieciarki. W programie dziecko dowie się, co dzieje się z wszelkimi odpadami i nieczystościami z miasta oraz, w jakim celu segreguje się śmieci.  Po obejrzeniu programu można zadać dziecku pytania: -Dlaczego ludzie wyrzucają śmieci do lasu? -Co to znaczy, ze śmieci są…

23.04.2020 r.

23.04.2020 r. Dbamy o przyrodę, co nam daje las. Las jest jednym z największych ekosystemów na ziemi, który kształtuje klimat. Las filtruje powietrze z zanieczyszczeń, pochłania dwutlenek węgla i produkuje tlen. Chroni też przed szkodliwym wpływem przemysłu, osłania glebę i wody, jest ulubionym miejscem wypoczynku a także ostoją dla tysięcy gatunków roślin i zwierząt. W…

23.04.2020 r.

Temat: Dbamy o przyrodę. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: – kolorowe piłki, kredki – torba papierowa i plastikowa – gazety porwane na drobne części Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do tematu zajęć. W tym tygodniu zajmujemy się dbaniem o przyrodę. Nauka, która troszczy się o ochronę przyrody to ekologia. Uczyliśmy się segregować śmieci, oszczędzać wodę, dbać o…

23.04.2020 r.

Temat:  Jestem przyjacielem przyrody Dziś trochę muzyki związanej z ekologią. Posłuchajcie piosenki i omówcie z dziećmi o czym był jej tekst. Możecie zadać dzieciom takie pytania: – czy wiedzą co to jest recykling i dlaczego jest tak ważny? – czy dzieci także mogą dbać o Ziemię i w jaki sposób? Następnie posłuchajcie piosenki ponownie i…

23.04.2020 r.

Temat : Świeże powietrze – część 1 Pomoce dydaktyczne: zabawki w różnych kolorach, sznurek Propozycja zabawy: Rodzic zadaje dziecku pytanie –  w jaki sposób dziecko może same pomóc przyrodzie? Jeżeli dziecko nie ma pomysłu, można trochę mu podpowiedzieć np.: na zakupy można zabrać ze sobą torby materiałowe, nie marnować wody w trakcie mycia zębów zamiast…

22.04.2020 r.

Temat zajęć: Żywioły Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Gra memory – pogoda Zadanie polega na znalezieniu pary obrazków przedstawiających zjawiska atmosferyczne i ich nazwy. Rodzic czyta dziecku nazwę zjawiska, dziecko musi odszukać odpowiadający obrazek. Bardzo ważna jest dobra pamięć, aby zapamiętać gdzie, co się znajduje. http://scholaris.pl/resources/run/id/49346 2. Ćwiczenia matematyczne Do wykonania dziecko ma dwa zadania. W pierwszym…

22.04.2020 r.

Dbamy o przyrodę – Żabki, żaby, żabusie Każdego roku wiosną żaby składają w stawach, jeziorach lub bajorkach od tysiąca do sześciu tysięcy jaj. Jaja żaby nazywamy skrzekiem. Po około 4 dniach w jajach rozwijają się kijanki. Po ośmiu, dziesięciu dniach kijanki rozpoczynają samodzielne życie. Kijanki rosną i rosną. Są zwinne i szybko pływają. Pomaga im…

22.04.2020 r.

Temat: Segregujemy śmieci. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: karton, nożyczki, kubki papierowe, klej, farby plakatowe, pędzel, papier kolorowy, faktury rożnych materiałów: papier, korki plastikowe, elementy aluminiowe, szklane, zielone trawy, Przebieg zajęć: 1. Wstęp do zajęć. „Śmieci w kolorowych koszach”- rozmowa na podstawie treści wiersza o segregowaniu śmieci. Próba odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego segregujemy śmieci?” Segregowanie śmieci…

22.04.2020 r.

Temat: Dzień Ziemi 22 kwietnia wypada Światowy Dzień Ziemi. Jest to świetna okazja, aby wprowadzić dzieci w świat przyrody i dbania o nią. Drodzy rodzice, porozmawiajcie z dziećmi na temat zachowań proekologicznych takich jak: szanowanie wody, niehałasowanie pośród przyrody i innych ludzi, niezaśmiecanie przestrzeni wokół. Pomyślcie co możecie zrobić w swoim otoczeniu, aby zadbać o…

22.04.2020 r.

Temat : Wiosenne porządki w ogródku – część 1 Propozycja zabawy: Wykonanie karty pracy – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf  strona 36.  Dziecko wskazuje rodzicowi co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci i dziadka, a następnie ma za zadanie dokończyć kolorować obrazek. Po wykonanej pracy dziecko tańczy w rytm ulubionej piosenki. Gdy rodzic wyłączy muzykę dziecko ma za…

21.04.2020 r.

Temat zajęć: Ekologia Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Film „ W kontakcie z naturą” Oglądając film dziecko pozna Krzysia Ekolo, który opowie, w jaki sposób oszczędzać energię oraz o tym czym jest ekologia. Po obejrzeniu filmu można zadać dziecku pytania: – Co to jest ekologia? -Po co trzeba oszczędzać energię? -Jak oszczędzać wodę? -Jak oszczędzać prąd? -Jak…

21.04.2020 r.

Dbamy o przyrodę –jestem przyjacielem przyrody. Człowiek od tysięcy lat przekształca przyrodę: wycina lasy pod uprawę, wypala zarośla, tępi niektóre gatunki zwierząt. Bezmyślnie niszczymy to, co niezbędne do życia: powietrze, lasy, wodę, glebę i zasypujemy świat tonami śmieci. Nasza ziemia woła o pomoc. Niszcząc przyrodę, niszczymy samych siebie, bo my też jesteśmy częścią przyrody. Każdy…

21.04.2020 r.

Temat: Dbamy o ogródek. Zajęcia 1          Przebieg zajęć: 1. „Dbamy o ogródek”- wprowadzenie do tematu zajęć. Dzisiejsze spotkanie przeznaczymy na zapoznanie się z pracą w ogrodzie. Aby mogły wyrosnąć w ogródku nowe wiosenne rośliny należy odpowiednio przygotować glebę. To znaczy: spulchnić ziemię, oczyścić ją z kamieni i korzonków, oraz niektórych chwastów. Następnie należy zagrabić…

21.04.2020 r.

Temat:  Woda – źródło życia Woda jest niezbędną częścią przyrody i naszego życia. Obejrzyjcie krótki film, a następnie zadajcie dzieciom pytania do niego: – skąd się bierze woda? – do czego jest nam potrzebna woda? – jak możemy oszczędzać wodę? Eksperyment z nasionami. Aby przekonać się jak ważna jest woda, wykonajcie eksperyment. Potrzebne materiały to:…

21.04.2020 r.

Temat : Wypoczynek w lesie i nad wodą – część 1 Pomoce dydaktyczne: karta pracy strona 34 i 35, miska, słomka, woda, płyn do mycia naczyń Propozycja zabawy: Słuchanie wiersza  czytanego przez Rodzica „Co mówią o dzieciach zwierzęta” rozmowa o wierszu i obrazkach. Karta pracy – https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf  strona 34 i 35. Dziecko wskazuje rodzicowi właściwe…

20.04.2020 r.

Temat zajęć: Obserwujemy pogodę Zajęcie pierwsze 1.Obejrzyj i opowiedz „Deszcz, mysz, czekolada” Dlaczego pada deszcz? Po co komputerowi mysz? Jak się robi czekoladę? Wykonaj eksperyment: tworzenie własnych chmur. Oglądając ten program edukacyjny dziecko dowie się kilku ciekawostek o deszczu i nie tylko. Po obejrzeniu programu rodzic może zadać dziecku pytania: – Dlaczego pada deszcz? –…

20.04.2020 r.

Dbamy o przyrodę –Potęga wody Z wodą stykamy się, na co dzień, czasami nawet o tym nie wiedząc. Mimo wszechobecności wody, niewiele o niej wiemy. Woda jest wszędzie – unosi się w powietrzu w postaci chmur, spada na ziemię, jako deszcz, płynie korytami rzek, wypełnia zagłębienia terenu, tworząc jeziora i oceany. Nie ma na ziemi…

20.04.2020 r.

Temat: Oszczędzanie wody. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: globus ilustracje wód zbiorników wodnych na lądzie opowiadanie Przebieg zajęć: 1. Wstęp do zajęć. Próba odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego oszczędzamy wodę?” Prezentacja globusa przedstawiającego obszary wody słonej i słodkiej. Woda potrzebna jest nam do życia. Używamy wody do picia, prania, kąpieli, sprzątania mieszkania, podlewania ogródka, mycia samochodu. W…

20.04.2020 r.

Temat: Segregujemy śmieci Drodzy rodzice! Warto wprowadzać dzieci w tematy związane z ochroną przyrody, dlatego dziś zajmiemy się segregacją śmieci. Wysypcie klocki jakie posiadacie i poproście dziecko, aby je posegregowało według jakiejś podanej przez Was, cechy np. kolor, wielkość. Następnie niech dziecko porówna liczebność zbiorów, oszacuje gdzie klocków jest mniej, a gdzie więcej. Następnie, porozmawiajcie…

20.04.2020 r.

Temat : Segregujemy śmieci  – część 1 Pomoce dydaktyczne: plastikowa butelka, rolka po papierze toaletowym, farby, karka Propozycja zabawy: Obejrzenie z dziećmi spotów społecznych: Po obejrzeniu filmów, rodzic może zapytać dziecko – jak segregować śmieci? Gdzie w domu znajdują się kosze do segregacji? Po co segregować śmieci? A następnie umożliwić dziecku segregację kilku odpadów –…