Temat : Segregujemy śmieci  – część 1

Pomoce dydaktyczne:

plastikowa butelka, rolka po papierze toaletowym, farby, karka

Propozycja zabawy:

Obejrzenie z dziećmi spotów społecznych:

Po obejrzeniu filmów, rodzic może zapytać dziecko – jak segregować śmieci? Gdzie w domu znajdują się kosze do segregacji? Po co segregować śmieci? A następnie umożliwić dziecku segregację kilku odpadów – np. butelka po jogurcie, rolka po papierze toaletowym, skorupka jajka, skórka po bananie.

Po udanej segregacji, chętne dzieci mogą wykonać drzewko z zakrętek po butelkach. Dziecko rysuje drzewo. Następnie na szkic rośliny, dziecko ma za zadanie przykleić:

– na koronę drzewa zakrętki plastikowe,

– pień drzewa zrobić ze starych gazet lub kawałków tektury np. z rolki po papierze toaletowym. Ostatnim krokiem jest pomalowanie obrazka farbami, tworząc piękny pejzaż.

Będzie nam bardzo miło, gdy podzielą się Państwo z nami pracami dzieci na stronie FB przedszkola.

Scenariusz zajęć  20.04.2020 (poniedziałek) część 2

Temat: Segregujemy śmieci

Pomoce dydaktyczne: gazeta, kartka zielona, niebieska, żółta

Propozycje zabaw:

Dziecko otrzymuje gazetę. Pytamy dziecko: Co możemy zrobić ze starej gazety?  Oto kilka pomysłów: gazetę można zrolować – powstanie lornetka (można oglądać przez nią świat), można trzymać gazetę w jednej dłoni i dmuchać na nią, zrobić z niej kulkę i spróbować  rzucić do celu, można gazetę rozłożyć i przeskakiwać przez nią obunóż. Dziecko podaje  swoje własne pomysły na  zastosowanie starej gazety.

Rodzic rozkłada na podłodze kartki zieloną, żółtą i niebieską ( tłumacząc dziecku, że są to kosze na śmieci). Kartka zielona- szkło, żółta- plastik, niebieska- papier. Dziecko biega omijając kartki, następnie rodzic wypowiada nazwy różnych przedmiotów , a dziecko wchodzi na kartę do której pasuje przedmiot. Przykład: dziecko biega- rodzic mówi gazeta, dziecko zatrzymuje się na niebieskiej kartce. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Życzę udanej zabawy.