Temat zajęć: Segregujemy śmieci
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Abc wszystko wie, – Dokąd jeżdżą śmieciarki.
W programie dziecko dowie się, co dzieje się z wszelkimi odpadami i nieczystościami z miasta oraz, w jakim celu segreguje się śmieci. Po obejrzeniu programu można zadać dziecku pytania:
-Dlaczego ludzie wyrzucają śmieci do lasu?
-Co to znaczy, ze śmieci są posegregowane?
-Co można zrobić ze śmieci?
-Jak nazywa się miejsce składowania śmieci?
https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-9,17402257
Po obejrzeniu programu zadaniem dziecka jest narysować to, co mu się najbardziej podobało.
2. Segreguj śmieci
Zadaniem dziecka jest polaczenie śmieci z odpowiednimi pojemnikami oraz połączyć posegregowane odpady z produktami, które z nich powstaną w wyniku recyklingu.
https://blizejprzedszkola.pl/segregujemy-smieci-pd,3,8054.html#
Temat zajęć: Segregujemy śmieci
Zajęcie drugie
Przebieg:
1.Nauka piosenki „Nasza planeta”
(warto przygotować dostępne instrumenty muzyczne: grzechotka/ bębenek/ tamburyn lub
rzeczy dostępne w kuchni: łyżki drewniane, garnek i łyżka, pokrywki)
-Osłuchanie się z piosenką – na początku warto puścić raz piosenkę, aby dziecko osłuchało się ze słowami i melodią.
-Omówienie treści piosenki
-Nauka I zwrotki i refrenu piosenki. Powtarzanie tekstu w zabawie „Echo” – raz cicho, raz
głośno, raz wolno, raz szybko.
-Słuchanie nagrania piosenki, próby śpiewania, wyklaskiwanie rytmiczne refrenu piosenki przy pomocy instrumentów lub drewnianych łyżek, garnka i łyżki, pokrywek.
2. Zagraj w grę
Do jakiego pojemnika wrzucę śmieci? – quiz, w którym to dziecko utrwali wiadomości na temat segregowania odpadów i ochrony środowiska naturalnego.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/5bd2dd39ed6ed5c0363c648134f9e162_/index.html