17.04.2020 r.

Temat zajęć: Tęcza Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Bajka „Zaczarowany bocian” Bajka opowiada o bocianie Florianie, który poleciał do Afryki na zimę i teraz wszyscy czekają na jego powrót. https://www.polskieradio.pl/18/7073/ Po posłuchaniu bajki warto zadać dziecku pytania do niej. – W co zranił się bocian? – Co robił Zachar gdy zobaczył spadającego bociana? – Co bocian dał…

17.04.2020 r.

Wiosna na wsi – W wiejskiej zagrodzie Na wiosnę na wiejskim podwórku jest rojno i gwarno. Zewsząd słychać szczekanie psów, miauczenie kotów oraz gdakanie kur. Po podwórzu przechadzają się żółte kwaczące kaczki, w oborze kwiczą różowe świnki. Na łąkach można już zauważyć pasące się krowy z łatami. „Krowa łatka”. Zabawa ruchowa. Każda łatka Ci powie,…

17.04.2020 r.

Temat: Zabawy ze zwierzątkami. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: gazeta, papier kolorowy, flamaster, klej, karton tekturowy Przebieg zajęć: 1. „Życie kota”- rozbudzanie u dzieci ciekawości przyrodniczej. Kot jest najbardziej popularnym zwierzęciem domowym na świecie. Żyje około 8 lat. Posiada bardzo dobry słuch, wzrok i węch. Język kota jest szorstki i  służy do pobierania pokarmu, wody, wylizywana…

17.04.2020 r.

 Temat: Wiosna na wsi Gra planszowa – w prosty sposób możecie stworzyć grę planszową związaną z aktualnym tematem. Potrzebne będą do tego kartki i flamastry. Każda gra musi zawierać start i metę, a także trasę do pokonania. Dodatkowo warto wymyślić różne dodatkowe pola, ułatwienia i utrudnienia, aby gra była bardziej ciekawa np. Pole 5 –…

17.04.2020 r.

Temat: Kogo spotkamy  wiosną na wsi? Pomoce dydaktyczne  karta pracy link https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf  – str 35 (druk),  rysunki zwierząt żyjących w gospodarstwie rolnym, oraz ich dzieci. Propozycja zabaw Dziecko ogląda obrazki zwierząt żyjących na wsi i ich młode (zdjęcia z książek lub internetu), następnie próbuje nazwać zwierzęta np. kura- kurczak, krowa- cielak, świnia- prosiak, owca-jagnię, koń-…

16.04.2020 r.

Temat zajęć: Wiosenny deszcz Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Posłuchaj i zgadnij Zadaniem dziecka jest posłuchać dźwięków zjawisk atmosferycznych i dopasować, w jakiej znajdują się kolejności. Jeśli dziecko nie rozpoznaje jakiegoś dźwięku za pierwszym razem dobrze jest po chwili znów puścić dany dźwięk. http://scholaris.pl/resources/run/id/49343 2. Ćwiczenia matematyczne Do wykonania dziecko ma dwie karty pracy, strona 30-34. W…

16.04.2020 r.

Wiosna na wsi – Człowiek i zwierzęta. Wszyscy kochamy zwierzęta, które nam się udało oswoić i udomowić. Stały się one naszymi ulubieńcami, chodź pierwotnie miały wykonywać dla ludzi użyteczne prace np. łapać myszy, bronić gospodarstwa, służyć do prac polowych. A teraz kilka słów o zwierzęciu, które możemy spotkać tylko w gospodarstwie wiejskim. Wiosną, latem i…

16.04.2020 r.

Temat: Wiejski zwierzyniec. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: tekst piosenki szklanki z wodą, farby plakatowe pędzel Przebieg zajęć: 1. Nauka słów piosenki i rozmowa na temat treści piosenki, na podstawie pytań prowadzącego. Dziecko słucha słów piosenki, następnie śpiewa piosenkę na znaną melodię „Wlazł kotek na płotek”, na zasadzie echa muzycznego. Wiejski zwierzyniec. Wlazł kotek na płotek…

16.04.2020 r.

 Temat: Co słychać wiosną na wsi? Jakie to zwierzę? – powtarzamy nazwy zwierząt wiejskich i odgłosy jakie wydają. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt sylabami, a dziecko podaje pełną nazwę i odgłos jaki wydaje. Ćwiczenie oddechowe – jajka. Wytnijcie z papieru jajka, a następnie niech dziecko przeniesie je z jednego miejsca w inne za pomocą słomki. Możecie…

16.04.2020 r.

Temat : W chlewiku Pomoce dydaktyczne klej, różowe kartki , talerzyk papierowy Propozycja zabaw: Na początek proponuję zabawę matematyczną możemy do tego celu wykorzystać koła w dwóch kolorach i dwóch różnych wielkościach małe i duże, oraz dwie białe  kartki. Prosimy dziecko żeby na jednej kartce ułożyło wszystkie np. czerwone koła na drugiej niebieskie. Dziecko przelicza…

15.04.2020 r.

Temat zajęć: Pogoda i pory roku Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Film edukacyjny „Pogoda i pory roku” W filmie pokazane będą cztery pory roku: Wiosna, lato, jesień, zima. Dziecko zapozna się też z warunkami atmosferycznymi, które są charakterystyczne dla każdej pory. Dowie się, kiedy dzień jest najdłuższy oraz wiele innych ciekawych informacji. Po obejrzeniu filmu można zadać…

15.04.2020 r.

Wiosna na wsi – Mieszkańcy wiejskiego podwórka. Na wiejskim podwórku codziennie jest gwarno i wesoło. Życie płynie tam spokojnie, a zwierzęta żyją w wielkiej przyjaźni. Najwcześniej wstaje kogut, który swoim głośnym pianiem budzi gospodarza i inne zwierzęta zamieszkujące po sąsiedzku. Najczęściej na wiejskim podwórku możemy spotkać zwierzęta gospodarskie krowy, świnie, owce, kozy, konie, kury, kaczki,…

15.04.2020 r.

Temat: Zabawy ze zwierzątkami. Zajęcia 1 Przebieg zajęć: 1. „Jakie to zwierzątko?”- rozwiązywanie zagadek. Rozwijanie logicznego myślenia. Rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie liczebnikami głównymi w zakresie 6. Dzieci słuchają czytanych przez dorosłego zagadek i starają się je rozwiązać. Następnie podają ile zwierzątek występowało w zagadkach i jakie to były zwierzątka. Jak nazywa się to zwierzę,…

15.04.2020 r.

 Temat: Na wiejskim podwórku Zagroda dla zwierząt (zabawa konstrukcyjna) – zbudujcie z klocków zagrodę dla zwierząt. Jeśli macie figurki zwierząt wiejskich (krowa, świnia, koń, kura), umieśćcie je w stworzonych zagrodach. Jeśli nie posiadacie gotowych figurek, możecie spróbować stworzyć zwierzęta z plasteliny lub wydrukować i wyciąć. Możecie podpowiedzieć dzieciom, aby nie zapomniały o zbudowaniu wejścia do…

15.04.2020 r.

Temat: Wiosna na wsi Pomoce dydaktyczne: karta pracy, kredki, piosenka „Pan MacDonald…” Przebieg dnia: Zabawa dźwiękonaśladowcza przy piosence „Pan MacDonald farmę miał”  dzieci naśladują zwierzątka, które są w piosence. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy. Następnie pytamy dziecko „Jakie zwierzęta występowały w piosence”. Dziecko wymienia zwierzęta występujące na wsi.  Pytamy dziecko:  Czy wiesz jakie produkty otrzymujemy…

14.04.2020 r.

Temat zajęć: Feniks Zajęcie pierwsze 1.Bajka „Feniks” Bajka opowiada o ognistych ptakach, dziecko dowie się jak one wyglądają a przede wszytki jak się pojawiły. Po usłyszeniu bajki można zadać dziecku pytania. https://www.polskieradio.pl/18/7073 – Jak ludzie nauczyli się gotować? -Z czego skrzatka Byłka wyplatała delikatną tkaninę? – Kto szył ubrania dla skrzatów? – W czym pomagały…

14.04.2020 r.

Wiosna na wsi- zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci. Od bardzo dawna człowiekowi w gospodarstwie wiejskim towarzyszą niektóre gatunki zwierząt np.: koń, pies, kot, świnie, krowy, kury, gęsi, kaczki, owce, króliki. Na wiejskim podwórku jest bardzo wesoło i barwnie, ponieważ goszczą tam różne zwierzęta, które większość z Was zna. Zwierzęta chodzą, brykają, skaczą, muczą,…

14.04.2020 r.

Temat: Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: – ilustracje zwierząt wiejskich – wiersz „Zwierzątka na wsi” Przebieg zajęć: 1. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”- wprowadzenie do tematu, prezentacja ilustracji zwierząt gospodarskich, oraz wzbogacenie dzieci w wiedzę dotyczącą życia tych zwierząt. Ilustracje w pliku. Zwierzęta wiejskie mieszkające na wsi, zamieszczone na ilustracjach poniżej to: koń,…

14.04.2020 r.

 Temat: Zwierzęta na wsi Obecny tydzień, poświęcimy na poszerzanie wiedzy o zwierzętach, które żyją na wsi. Drodzy rodzice, jeśli posiadacie książeczki o wiejskich zwierzętach, przejrzyjcie je z dziećmi, nazwijcie zwierzęta na obrazkach, a także spróbujcie naśladować ich odgłosy. Możecie też posłużyć się zdjęciami zwierząt w Internecie. (koń, świnia, kogut, kura, krowa, owca, pies, koza, kot). …

14.04.2020 r.

Temat: Zwierzęta na wsi Pomoce dydaktyczne  klej,  nożyczki, ołówek,  kolorowe kartki( żółta, czerwona) Propozycja zabaw  Oglądanie książek o zwierzętach żyjących na wsi, lub zdjęć zwierząt umieszczonych w internecie. Dzieci nazywają zwierzęta, naśladują ich odgłosy. Określają ich wygląd: kolory, liczbę kończyn. Wykonanie kaczki z origami Dzieci z pomocą rodziców wycinają 3 małe kółeczka z czerwonego papieru,…