Temat:  Jestem przyjacielem przyrody

  1. Dziś trochę muzyki związanej z ekologią. Posłuchajcie piosenki i omówcie z dziećmi o czym był jej tekst. Możecie zadać dzieciom takie pytania:

– czy wiedzą co to jest recykling i dlaczego jest tak ważny?
– czy dzieci także mogą dbać o Ziemię i w jaki sposób?

Następnie posłuchajcie piosenki ponownie i dołóżcie gesty ilustrujące tekst.

1 zwrotka:
„…otóż oni mają rację…” – pokazujemy kciuk do góry

„Gdy w osobne pojemniki…” – gest wrzucania śmieci w różne pojemniki

Refren:

– „Cały świat jest w naszych rękach” – rysujemy palcem koło w powietrzu i pokazujemy ręce do przodu
– „Możesz dbać o cały świat” – rysujemy palcem koło w powietrzu
– „ Chociaż masz niewiele lat” – opuszczamy rękę nisko obok ciała

2 zwrotka:

– podczas drugiej zwrotki robimy „młynek” rękoma, czyli kręcimy nimi przed sobą (symbolizowanie przetwarzania śmieci)

3 zwrotka:

– „Posłuchajcie” – nadstawiamy ucho/pokazujemy ręką na ucho

– na słowo „dziś” – tupiemy nogą

– „Żeby jutro dobrze żyć”- składamy z rąk serce

https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE Zabawy grafomotoryczne – aby nie marnować zbyt wielu kartek, możemy zaproponować dzieciom rysowanie palcem po  kaszy, piasku lub mące. Wystarczy wsypać trochę wybranego materiału na tacę i można zacząć malowanie. Możecie także pobawić się w „narysuj to co ja”, czyli rodzic rysuje wzór, który dziecko musi odtworzyć. Dzięki takiej zabawie oszczędzamy papier, czyli jesteśmy ekologiczni.