29.04.2020 r.

Temat zajęć: Warszawa – stolica Polski Zajęcie pierwsze Przebieg:                                                     1.Zagraj, pokoloruj, zgadnij Zadanie polega na ułożeniu puzzli przedstawiających Syrenkę Warszawską, jest ona jednym z najważniejszych symboli stolicy naszego państwa. https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/4ef2376a253ff74f0969b27e6ec591a1_/lesson/lesson/index.html?fbclid=IwAR3ouUlc73VjccuEG2dIIAfyJ56Vyo8gyUzbyje6FLKdiKoCTSNvcJ5DV80 2. Słuchowisko „Syrenka warszawska” Dziecko wysłucha legendy o tym jak dawno temu, kiedy Warszawa była jeszcze rybacką wioską, w lesie u brzegu Wisły zamieszkiwała piękna…

29.04.2020 r.

Moja miejscowość, mój region. Z wizytą w skansenie. Kulturę ludową danego regionu można poznać w skansenie, czyli muzeum na otwartym powietrzu. Można tam obejrzeć zagrody chłopskie, dworek szlachecki, wiatrak, drewniany kościół, sprzęty domowe i narzędzia rolnicze, stroje ludowe, różne ozdoby. W Polsce jest kilka regionów, które różnią się kulturą, tradycją i zwyczajami. Różnice występują w…

29.04.2020 r.

Temat: Zwiedzamy Łomianki – parki, rezerwaty przyrody. Zajęcia 1         Przebieg zajęć: 1.”Park Młociński”- prowadzenie do tematu zajęć, zapoznanie dzieci z życiem przyrody w Parku Młocińskim. Kształtowanie u dzieci świadomości ekologicznej. Kontynuujemy zwiedzanie Łomianek. Dziś zapraszamy do Parku Młocińskiego, który dziś jest terenem rekreacyjnym. Rekreacja oznacza, że w czasie wolnym ludzie organizują sobie rożne zajęcia…

29.04.2020 r.

Temat: Domy i domki. Spróbujmy dziś pobawić się matematyką! Drodze rodzice, wytnijcie figury geometryczne tak, aby stworzyć trzy domki (każdy dom ma dach w kształcie trójkąta, drzwi w kształcie prostokąta i dwa kwadratowe okna). Domki powinny mieć różne wielkości. Zadaniem dzieci jest rozdzielenie figur i nazwanie ich, a następnie ułożenie od najmniejszej do największej. Dzieci…

29.04.2020 r.

Temat: Domy i domki Pomoce dydaktyczne: słomka, małe kartki papieru , duża kartka papieru, kredki Propozycja zajęć Dziecko na dużej kartce papieru rysuje drogę do domu, wzdłuż drogi rysuje domki , drzewa, trawę itp. Następnie za pomocą słomki dmucha w małe karteczki. Dziecko stara się  prowadzić tak kartkę żeby nie spadła z drogi.  Wytnij domki….

28.04.2020 r.

Temat zajęć: Legenda o Lechu Zajęcie pierwsze Przebieg: 1.Obejrzyj i opowiedz Dziecko obejrzy legendę o Lechu i początkach państwa polskiego. Po obejrzeniu legendy warto zadać dziecku pytania dotyczące jego treści. -Kim byli Lech, Czech i Rus? -Dlaczego Lech, Czech i Rus wędrowali? Czego szukali? -Jakiego ptaka zobaczyli pod wielkim dębem? -Kto postanowił zostać pod dębem?…

28.04.2020 r.

Moja miejscowość, mój region Mieszkanie w małej czy dużej miejscowości ma wiele zalet jak i wad. Zaletą małego miasta jest spokój, który w nim panuje. Na pewno docenią to osoby szukające wyciszenia. W przypadku takich małych miejscowości jest też szeroki dostęp do terenów zielonych i rekreacyjnych. Następnym walorem jest możliwość wydzielenia swojego dużego ogrodu, miejsca…

28.04.2020 r.

Temat: Budynki w mojej miejscowości. Zajęcia 1          Przebieg zajęć: 1. „Rodzaje budynków”- wprowadzenie do tematu zajęć, przedstawienie dzieciom rożnych rodzajów budynków. Na ostatnich zajęciach zapoznaliśmy się z historią i herbem Łomianek. Dziś  przedstawimy wam różne budynki użyteczności publicznej i różne rodzaje budynków w Łomiankach. Zapraszamy. Budynek użyteczności publicznej przeznaczony jest dla kultury, kultu religijnego,…

28.04.2020 r.

Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych. Przypomnijmy sobie zwroty grzecznościowe. Opowiedzcie dzieciom, krótkie historie i zadajcie do nich pytania. – Tomek biegał po sali i popchnął Alę. Ala się przewróciła i rozpłakała. Co powinien zrobić Tomek? Co powinien powiedzieć koleżance? (Przepraszam) – Kasia przyszła w odwiedziny do babci. Babcia zrobiła jej ulubione ciasto i od razu…

28.04.2020 r.

Temat: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.  Pomoce dydaktyczne: ulubiona zabawka. butelka plastikowa, farby, włóczka, plastelina , papier kolorowy Propozycja zabaw                            Słuchanie piosenki „Grzeczne słówka” lub inna nazwa „Dziękuję, przepraszam, poproszę” (piosenka dostępna w internecie). Po wysłuchaniu piosenki dziecko odpowiada na pytanie : Jakie znasz grzeczne słówka? W jakiej sytuacji użyjesz słowa przepraszam? Kiedy mówimy dziękuję? itd. …

27.04.2020 r.

Temat zajęć: Jestem małym ekologiem Zajęcie pierwsze Przebieg: 1. Bajka „ Segregacja śmieci” Bajka opowiada o walorach segregacji odpadów. Bohaterami kreskówki są sówka Pola, pies Urwis i kotka Tola, którzy podróżując po świecie, już nie raz przeżyli rozmaite przygody. Tym razem zwierzaki biorą udział w konkursie na najciekawszy wyrób z przetworzonych butelek PET. Pytania, które…

27.04.2020 r.

Moja miejscowość, mój region. Miasta i miasteczka Każda miejscowość, w której mieszkamy jest naprawdę godna podziwu. W każdym miejscu, czy też miejscowości znajdziemy coś, co nas zachwyca, wzrusza, za czym tęsknimy. Łomianki są małym miastem położonym niedaleko Warszawy nad rzeką Wisłą. Na terenie Łomianek znajduje się Integracyjne Centrum Dydaktyczno – Sportowe ICDS, w którym znajdują…

27.04.2020 r.

Temat Mój region. Zajęcia 1 Przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie do zajęć. Na początku tygodnia będziemy zajmować się poznawaniem naszego regionu. Niektórzy z was mieszkają w Dziekanowie Leśnym, inni pochodzą z Łomianek, jeszcze inni z pobliskich miejscowości jak np.: Sadowa. Poznamy historię powstania miejscowości Łomianek, oraz herb miasta, a także charakterystyczne cechy naszego terenu. Na pewno…

27.04.2020 r.

Temat:  Moja okolica mnie zachwyca Ciekawe, czy dzieci wiedzą, jak nazywa się miejscowość/miasto, w którym mieszkają. Zapytajcie o to dzieci, jeśli nie wiedzą, zapoznajcie ich z nazwą Waszej miejscowości, ulicy. Możecie także porozmawiać o ważnych obiektach, które znajdują się w okolicy. Dobrym rozwiązaniem, które pozwoli zwiedzić Waszą miejscowość bez wychodzenia z domu, jest wirtualny spacer…

27.04.2020 r.

Temat: Moja okolica mnie zachwyca. Pomoce dydaktyczne farby, pędzelek, kartka papieru  Propozycja zabaw: Dziecko ogląda zdjęcia okolicy w której mieszka. (  Łomianki można obejrzeć w internecie) . Pytamy dziecko : Co znajduje się w najbliższej okolicy?  Puszcza Kampinoska , jezioro, place zabaw, przedszkole itp.  Dziecko farbami maluje najbliższą okolicę. Podczas pracy dziecko może posłuchać  …

24.04.2020 r.

Temat zajęć: H jak herbata Zajęcie pierwsze 1.Poznanie litery H, h (warto wcześniej przygotować kolorowe guziki/ pompony/ druciki kreatywne) – Szukamy litery h – zadaniem dziecka jest znalezienie w domu 5 rzeczy, które rozpoczynają się na literę h, następnie podzielenie nazw znalezionych rzeczy na sylaby i głoski. -Dziecko podaje 3 wyrazy, w których głoska „h”…

24.04.2020 r.

Dbamy o przyrodę, mali ekolodzy. Kształtowanie właściwej postawy wobec środowiska należy rozpocząć od najmłodszych lat. Świadomość człowieka wykształca się przez całe życie, jednak jej podstawy każdy zdobywa w dzieciństwie i młodości, kiedy jest wrażliwy na wszystko, co go otacza. Bezpośrednie zetknięcie dziecka z przyrodą wywołuje u niego chęć aktywnego działania, a także budzi uczucia opiekuńczości…

24.04.2020 r.

Temat: Mali ekolodzy. Zajęcia 1 Środki dydaktyczne: – rolka z papieru toaletowego – kolorowy papier – klej – nożyczki – sznurek -guziki rożnego rodzaju. Przebieg zajęć: 1. „Mały ekolog”- nauka słów piosenki na zasadzie echa muzycznego. Dzieci, wraz z prowadzącym śpiewają poniższą piosenkę na melodię, „Panie Janie, panie Janie rano wstań…” w następujący sposób: prowadzący…

24.04.2020 r.

Temat:  Wiosenne porządki w ogródku. Warto przygotować się do aktywności przy pomocy ruchu i odrobiny kreatywnego myślenia Przeczytajcie tekst i ilustrujcie go ruchem. Zadaniem dziecka jest powtarzanie gestów rodzica. Jesteś pączkiem wiosennego krokusa, który śpi otulony porannym chłodem (kucacie z głową schowaną w ramionach). Gdy pojawiają się pierwsze promienie słońca, kwiaty budzą się i rosną…

24.04.2020 r.

Temat : Jestem przyjacielem przyrody – część 1 Pomoce dydaktyczne: doniczka, ziemia, nasionka /kwiat, woda. Propozycja zabawy: Quiz wiedzy jak dbamy o przyrodę? Prawda / Fałsz. Rodzic czyta dziecku poszczególne zdania. Dziecko ma za zadanie odpowiedzieć czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Jak powinno brzmieć poprawnie? – Można dokuczać zwierzętom – Śmieci można wyrzucać na…