Temat: Zabawy ze zwierzątkami.

Zajęcia 1

Środki dydaktyczne: gazeta, papier kolorowy, flamaster, klej, karton tekturowy

Przebieg zajęć:

1. „Życie kota”- rozbudzanie u dzieci ciekawości przyrodniczej.

Kot jest najbardziej popularnym zwierzęciem domowym na świecie. Żyje około 8 lat. Posiada bardzo dobry słuch, wzrok i węch. Język kota jest szorstki i  służy do pobierania pokarmu, wody, wylizywana sierści. Kocie futro czyszczone jest językiem kilka razy dziennie.  Pazury kota rosną cały czas i dlatego należy je ścierać przez drapanie, np.: drewna. Drapanie, pozwala kotu oznaczyć swój teren i pozostawić swój zapach. Kiedy kot przebywa w domu to znaczy swój teren przez ocieranie się o ściany, meble, nogi właściciela.

Koty choć są mięsożerne, to czasem jedzą trawę, aby oczyścić sobie układ pokarmowy.

2. „Kot”- zajęcia plastyczne. Rozwijanie sprawności manualnych.

Dziecko przy niewielkiej pomocy osoby dorosłej, wycina z gazety kształt głowy kota, oraz jego tułów. Z brązowego papieru przykleja uszy kotu, z czerwonego papieru nos. Następnie dokleja wąsy, oczy. Ozdabia ogon zwierzątka.

Zajęcia 2

Przebieg zajęć:

  1. „Czyja to mama?” – zadaniem dziecka jest nazwanie zwierzątek, które są przedstawione na ilustracji oraz naśladowanie odgłosów, które wydają. Kolejne zadanie to połączenie mamy z jej dzieckiem. (Ilustracja w załączniku).
  2. ,,Brakujące zwierzątko” – rodzic wspólnie z dzieckiem rozstawia na dywanie sześć zwierzątek (jedno obok drugiego). Dziecko nazywa poszczególne zwierzątka. Następnie dziecko zapamiętuje te zwierzątka i zamyka oczy. W tym czasie rodzic chowa jedno z nich. Dziecko odgaduje, którego zwierzątka brakuje. (Jeżeli w domu nie ma zwierzątek,  do zabawy można wykorzystać inne zabawki).
  3. ,,Ile mamy zwierząt?”- rodzic na małych kartonikach zapisuje cyfry od 1 do 5, a następnie kładzie przed dzieckiem daną liczbę zwierzątek. Prosi, żeby dziecko dopasowało do nich odpowiednią cyfrę. Można bawić się również w taki sposób, że rodzic kładzie kartonik z cyfrą, a dziecko układa do niego odpowiednią liczbę zwierzątek. (Jeśli nie ma w domu zwierzątek, mogą to być inne przedmioty, np. zabawki). Przykład zabawy znajduje się na zdjęciu w załączniku.