Temat zajęć: Pogoda i pory roku

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Film edukacyjny „Pogoda i pory roku”

W filmie pokazane będą cztery pory roku: Wiosna, lato, jesień, zima. Dziecko zapozna się też z warunkami atmosferycznymi, które są charakterystyczne dla każdej pory. Dowie się, kiedy dzień jest najdłuższy oraz wiele innych ciekawych informacji.

Po obejrzeniu filmu można zadać dziecku pytania:

– Z czego powstaje śnieg?

-Jakie kwiaty budzą się pierwsze po zimie?

-Dlaczego latem trzeba mieć nakrycie głowy?

-Co to są żniwa?

-Co często pada jesienią?

Po obejrzeniu filmu dziecko może narysować swoją ulubioną porę roku.

2. Dopasuj

Do wykonania są dwa zadania, które utrwalą dziecku symbole pogodowe. W zadaniu pierwszym dziecko musi rozpoznać symbole pogodowe i następnie z instrukcją przeczytaną przez rodziców przykleić je w odpowiednich miejscach. W zadaniu drugim musi wyciąć i przykleić symbole na wcześniej pokolorowany garnek.

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda2.jpg

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/marcowapogoda3-1.jpg

Zajęcie drugie

1.Rebus – zmysły

Poprzez ten rebus dziecko przypomni sobie, jakie człowiek ma zmysły, jakimi częściami ciała może odczuwać dany zmysł oraz będzie musiało rozwiązać kilka rebusów związanych ze zmysłami.

http://scholaris.pl/resources/run/id/49595

2. Kurka i kurczaki

(do wykonania potrzebne będą: biała kartka, żółta farba, pędzel, czerwony i czarny flamaster)

Na początku rodzic żółtą farbą maluje dziecku dłoń, którą następnie odbija na kartce. Za odciśniętą dłonią robi kciukiem trzy odciski palca. Gdy to zostaje zrobione odstawiamy prace do wyschnięcia, następnie czerwonym flamastrem rysujemy kurze grzebień, dziób i nogi a czarnym flamastrem oczy.