Temat: Wiejski zwierzyniec.

Zajęcia 1

Środki dydaktyczne:

  • tekst piosenki
  • szklanki z wodą,
  • farby plakatowe
  • pędzel

Przebieg zajęć:

1. Nauka słów piosenki i rozmowa na temat treści piosenki, na podstawie pytań prowadzącego.

Dziecko słucha słów piosenki, następnie śpiewa piosenkę na znaną melodię „Wlazł kotek na płotek”, na zasadzie echa muzycznego.

Wiejski zwierzyniec.

Wlazł kotek na płotek i mruga,

Do pieska co szczekał na wróbla.

A potem ten kotek z płotka raz,

Zeskoczył i uciekł szybko nam.

Dwie gąski gęgały wesoło,

A przy tym kręciły się w koło.

A kurki coś w trawie szukały,

Ziarenka, ziarenka zbierały.

Stał konik na łące  zielonej,

Z radości zadzierał swą głowę.

Chciał skoczyć wysoko, wysoko,

i zaśmiał się przy tym głęboko.

A krowa krasula la la la,

Powoli się trawką zajada.

Nie spieszy się nigdzie, bo po co,

soczysta jest trawa, lubi ją.

Zwierzątka w zagrodzie codziennie,

Odgłosy wydają odmienne.

Tu ko ko, tam gę gę i hau, hau, hau,

Ty kotku zaśpiewaj  nam miau, miau.

 Pytania do treści piosenki:

    • Jakie zwierzątka występowały w treści tej piosenki?

    • Co robił kotek?

    •  Jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzątka?

    • Co robi krówka krasula?

    •  Jakie jest ulubione zajęcie konika?

2. „Do rytmu ja sam gram, czyli domowa perkusja”- wygrywanie rytmu do piosenki na na sprzętach znajdujących się w kuchni.

Dziecko z pomocą osoby dorosłej napełnia  5 szklanek wodą o rożnym poziomie cieczy,, oraz przygotowuje, jedną, dodatkową szklankę, która jest pusta. Można tez pokolorować wodę dodając wybrany kolor. Zadaniem dziecka będzie: delikatne uderzanie w każdą ze szklanek, łyżeczką.

przy jednoczesnym śpiewaniu piosenki i rytmicznym uderzaniu w poszczególne szklanki. W ten sposób powstanie domowy instrument perkusyjny. Zwracamy uwagę dziecku by przy uderzaniu każdej ze szklanek zwróciło uwagę na dźwięk jaki wydają poszczególne szklanki z cieczą. Gdy jest wody więcej, dźwięk jest wysoki i dźwięczny, gdy jest mniej wody w szklance, dźwięk jest niższy i głuchy.