Temat: Wiosna na wsi
Pomoce dydaktyczne: karta pracy, kredki, piosenka „Pan MacDonald…”
Przebieg dnia:
Zabawa dźwiękonaśladowcza przy piosence „Pan MacDonald farmę miał” dzieci naśladują zwierzątka, które są w piosence. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy. Następnie pytamy dziecko „Jakie zwierzęta występowały w piosence”.
Dziecko wymienia zwierzęta występujące na wsi.
Pytamy dziecko:
Czy wiesz jakie produkty otrzymujemy od wiejskich zwierząt?
Dziecko wypełnia kartę pracy: Czy wiesz skąd mamy poszczególne produkty? Połącz przedmioty z odpowiednimi zwierzętami. Pokoloruj rysunki.
Chętne dzieci mogą narysować inne przedmioty pochodzenia zwierzęcego.
Życzę udanej zabawy
Temat: Wiosna na wsi – część 2
Pomoce dydaktyczne:
Farby, biała kartka A4, rolka po papierze toaletowym, kredki/mazaki
Przebieg dnia:
Zabawa rozwijająca mowę dziecka: Rodzic czyta dziecku wiersz „Co słychać we wsi?” Wandy Chotomskiej. Zadaniem dziecka jest nie tylko powtarzać dźwięki wydawane przez zwierzęta, ale również zainscenizować je swoim ruchem ciała, np.: Bocian – należy stanąć na jednej nodze, Pies – iść na czworaka itd.
Link do wiersza – http://wiejskieklimaty28.blogspot.com/2015/09/co-sychac-we-wsi.html
Po zakończeniu zabawy Rodzic może zapytać Dziecko o wiersz np.: jakie zwierzątka występują w wierszu? Gdzie możemy spotkać poszczególne zwierzęta?
Dziś stwórzmy wiejski kurnik na kartce papieru. Dziecko odbija pomalowaną farbą dłoń na białej kartce i dorysowuje (na odbitym kciuku) dziób i inne brakujących elementy np.: oczy, grzebień, nogi itd. Obok kury, dziecko może odcisnąć kółeczka zrobione rolką po papierze toaletowym tworząc małe kurczaki, a następnie im również dorysować brakujące elementy.
Chętne dzieci w trakcie wykonywania pracy plastycznej mogą powtarzać wierszyk.
Będzie nam bardzo miło, gdy podzielą się Państwo z nami pracami dzieci na stronie FB przedszkola.