Temat zajęć: Owoce
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1. Powtórzenie litery P, p.
– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „p” występuje na początku, w środku i na
końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. por, papryka, papuga, sopel, kropka, okap, mop, sklep).
– Dorysowywanie do litery ,,P”
Na środku kartki piszemy literę „P”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby
powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).
-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną
wcześniej literę.
http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/9/nauka-pisania-sylaby-P.pdf
https://mamotoja.pl/pub/babyonline_2015/Marta/LiterP.pdf
2.Jak rosną truskawki?
W programie „ABC wszystko wie” dziecko dowie się jak rośnie drzewo? Czy kury mają uszy? Jak rozwija się groszek i jak rosną truskawki?
https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-29,19827563
Po obejrzeniu programu zadaniem dziecka jest narysować to jak rosną truskawki.
Zajęcie drugie
1.Gra Memory
Zadaniem dziecka jest znaglenie dwóch takich samych obrazków przedstawiających warzywa i owoce. Bardzo ważna jest spostrzegawczość i refleks.
http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-6/6/9
2. Harmonijkowe owoce
(potrzebne będą: karki: żółta, pomarańczowa, zielona, klej, nożyczki)
Na początku wybraną kartkę składami w taki sposób, aby powstała z niech harmonijka następnie smakujemy z jednej strony klejem i łączymy ze sobą tak, aby powstało półkole. Z drugiej kartki robimy dokładnie to samo. Gdy mamy dwie smarujemy klejem i sklejamy ze sobą, z innej kartki wycinamy kółko i przyklejamy na środek. Z zielonej kartki wycinamy listki naszego ananasa i przyklejamy, dzięki czemu nasz owoc będzie skończony.