Temat: Jak tu pięknie i wesoło
Pomoce dydaktyczne: rysunek pocięty na elementy, kartka papieru, klej, piłka
Propozycja zabaw:
Zabawy ruchowe z piłką: dziecko podrzuca piłkę delikatnie do góry – próbuje złapać piłkę, następnie odbija piłkę o podłogę mówiąc „ Kipi kasza, kipi groch. Lepsza kasza, niż ten groch. Bo od grochu boli brzuch. A od kaszy, człowiek zdrów. Dziecko kładzie się na dywanie, trzyma piłkę za głową wyprostowanymi rękami- próbuje usiąść. Siedząc dziecko turla piłkę dookoła siebie. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy.
Dziecko układa obrazek pocięty na elementy , następnie próbuje równo przykleić go na kartce.
Życzę udanej zabawy

Temat: Jak tu pięknie i wesoło – część 2
Pomoce dydaktyczne: bańki mydlane, karta pracy – łąka, dźwięki natury
Propozycja zabaw:
Mały detektyw – Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie chowa (za każdym razem gdzieś indziej) swój telefon ustawiony ze spokojną muzyką lub odgłosami przyrody. Następnie wraca do dziecka i prosi aby odnalazło skąd pochodzi dźwięk. Zabawę można utrudniać ściszając muzykę/dźwięki.
Karta pracy – Dziecko ma za zadanie obejrzeć prezentowany przez rodzica obrazek. Ma opowiedzieć, co na łące robią: dziadek, babcia, mama, tata, Ada i Olek. Następnie nazywa przedmioty przedstawione na zdjęciach i opowiada, do czego służą. Na koniec dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy tych przedmiotów.
Link do karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf strona 48
Puszczanie baniek mydlanych. Dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami – delikatnie dmuchając na bańki. Stara się tak dmuchać, aby jak najdłużej utrzymać bańki w powietrzu. Gdy dziecko się zmęczy, to rodzic puszcza bańki, a dziecko je rozbija poszczególnymi częściami ciała, np.: brodą, kolanem, małym palcem.
Udanej zabawy!