Temat zajęć: Mieszkańcy wiejskiego podwórka
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Co to za zwierzę? – Zabawa słuchowo-naśladowcza.
Dziecko słucha odgłosów zwierząt wiejskich i rozpoznaje je. Zadaniem dziecka po wysłuchaniu odgłosów jest narysowanie wszystkich zwierząt, których odgłosy usłyszało. Jeśli dziecko nie zapamiętało wszystkich może narysować tylko te, które pamięta lub można odtworzyć dziecku nagranie jeszcze raz.
2.Powtórzenie litery W
– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „w” występuje na początku, w środku i na końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. wagon, waga, wieża, wrona, zabawa, sowa, drzewo, lew, zlew, zalew).
– Dorysowywanie do litery ,,W”
Na środku kartki piszemy literę „W”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).
-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną wcześniej literę.
http://proliberis.org/images/dla_dzieci/alfabet_cyfry_szlaczki/proliberis_org_alfabet_w.pdf
http://pisupisu.pl/upload/literki/w.pdf
Temat zajęć: Mieszkańcy wiejskiego podwórka
Zajęcie drugie
1.Zabawy ruchowe
– zabawa bieżna: Koniki – dziecko zamienia się w
konika i biegnie w różnym tempie na początku po woli (truchcikiem), potem szybko
(galopem) w różnych kierunkach.
-ćwiczenie szyi: Koń kiwa głową – dziecko staje w lekkim rozkroku, wykonuje
skłony głowy w przód, tył w prawą a później w lewa stronę. Ważne jest w tym
ćwiczeniu tu, aby robiło to po woli.
-ćwiczenie równowagi: Koń grzebie nogą-
dziecko stojąc na jednej nodze, naśladuje jak koń drugą nogą grzebie,
przeciąganie wolnej stopy z przodu o podłoże.
-ćwiczenie zręczności: Koń na biegunach – dziecko siada w siadzie skrzyżnym(po
turecku), chwyta za stopy od zewnętrznej strony stopy, plecy ma okrągłe jak
bieguny konia. Lekko huśta się w tył na plecy i w przód do siadu.
-zabawa bieżna: Konie i wózki (w tej zabawie potrzebne jest, aby rodzice/
rodzeństwo wzięli udział) -dziecko ustawione z rodzicem/rodzeństwem w parze,
jedno za drugim, twarzą wózki i konie. Dziecko podaje ręce w tył rodzicowi/rodzeństwu.
Biegają w różnym tempie( raz szybko, a raz wolno). Po pewnym czasie zmieniamy
miejsce w parach.
– Marsz po dywanie– dziecko maszeruje na palcach, na piętach i na całych stopach po dywanie.
2. Obejrzenie filmu „Skąd się bierze woda w kranie?”
Kroplinek zabiera dziecko w podróż pełną przygód po drodze, jaką woda musi pokonać każdego dnia, by dotrzeć do domów.
Po obejrzeniu filmu warto zadać dziecku kilka pytań tak, aby utrwaliło poznaną wiedzę.
– Skąd pobierana jest woda?
– Z czego na początku jest oczyszczana woda?
-Jaka powinna być woda?
-Kto jest najmniejszym specjalistą od sprawdzenia czystości wody?