Temat : Malowane wiosenne kwiaty – część 1

Pomoce dydaktyczne:

Kolorowe kartki ( żółty, zielony, niebieski), kartka papieru, kredki, nożyczki

Propozycja zabawy:

Rodzic układa kolorowe karteczki układając np. 2 żółte, następnie 1 niebieską i 3 zielone

Dziecko  układa kolorowy chodniczek według wzoru ułożonego przez rodzica. Układając podany rytm głośno przelicza kolorowe karteczki. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Dziecko może podać swój własny rytm, a rodzic powtórzyć.

Zabawa słowna:

Rodzic wypowiada słowo  dzieląc go na sylaby np. bo- cian,  prze- bi – śnieg,  ja- skół- ka , ża-ba – dziecko odgaduje co ta za wyraz.

Dla chętnych dzieci : pokoloruj kwiatek trzy płatki pokoloruj na niebiesko, 2 na pomarańczowo, 2 na czerwono, 1 na zielono. Czy potrafisz policzyć:  Ile jest wszystkich płatków ? Których  płatków jest najwięcej? Których jest najmniej? Dorysuj łodygę i liście.

Temat : Malowane wiosenne kwiaty – część 2

Pomoce dydaktyczne:

zabawki w kolorze zielonym

Propozycja zabawy:

Zabawa w zielone.
– Grasz w zielone?
– Gram!
– Masz zielone?
– Mam!

Dziecko po wyrecytowaniu wyliczanki ma za zadanie odnaleźć w swoim pokoju zielone przedmioty i  ułożyć je na dywanie  w kolejności od najmniejszego do największego, a następnie zgromadzone przedmioty policzyć.  Zabawę powtarzamy kilka razy, dzieci starają się przynieść za każdym razem coś innego.

W ramach dodatkowej zabawy np. w trakcie sprzątania zabawek – Dziecko wraz z rodzicem wylicza za pomocą rymowanki Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza! Na końcu rymowanki osoba wskazana (raz rodzic raz dziecko) wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, druga osoba słucha i odgaduje, co to jest, np.:

kum, kum – żaba,

kle, kle – bocian,

kapu-kap – wiosenny deszcz,

ćwir, ćwir – wróbel,

ku-ku – kukułka,

szsz – wietrzyk, itp.