Temat zajęć: Owoce

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1. Powtórzenie litery P, p.

– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „p” występuje na początku, w środku i na

końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. por, papryka, papuga, sopel, kropka, okap, mop, sklep).

– Dorysowywanie do litery ,,P”

Na środku kartki piszemy literę „P”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby

powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).

-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną

wcześniej literę.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/9/nauka-pisania-sylaby-P.pdf

https://mamotoja.pl/pub/babyonline_2015/Marta/LiterP.pdf

2.Jak rosną truskawki?

W programie „ABC wszystko wie” dziecko dowie się jak rośnie drzewo? Czy kury mają uszy? Jak rozwija się groszek i jak rosną truskawki?

https://vod.tvp.pl/video/abc-wszystko-wie,odc-29,19827563

Po obejrzeniu programu zadaniem dziecka jest narysować to jak rosną truskawki.

Zajęcie drugie

1.Gra Memory

Zadaniem dziecka jest znaglenie dwóch takich samych obrazków przedstawiających warzywa i owoce. Bardzo ważna jest spostrzegawczość i refleks.

http://pisupisu.pl/przedszkole/odkrywankam-6/6/9

2. Harmonijkowe owoce

(potrzebne będą: karki: żółta, pomarańczowa, zielona, klej, nożyczki)

Na początku wybraną kartkę składami w taki sposób, aby powstała z niech harmonijka następnie smakujemy z jednej strony klejem i łączymy ze sobą tak, aby powstało półkole. Z drugiej kartki robimy dokładnie to samo. Gdy mamy dwie smarujemy klejem i sklejamy ze sobą, z innej kartki wycinamy kółko i przyklejamy na środek. Z zielonej kartki wycinamy listki naszego ananasa i przyklejamy, dzięki czemu nasz owoc będzie skończony.