Temat: Mieszkańcy łąki
Pomoce dydaktyczne: kredki, karta pracy, magnetofon, płyta cd, zdjęcia łąki, prezentacja multimedialna
Propozycja zabaw:
Dziecko chodzi po dywanie przy dźwiękach ulubionej melodii, kiedy melodia milknie rodzic wymienia zwierzątko, które żyje na łące np. pszczoła- dziecko zaczyna biegać naśladując lecącą pszczołę macha rękoma powtarzając bzy, bzy, bzy , kiedy rodzic powie ślimak- dziecko kładzie się na dywanie i zwija się w kłębek, motyl – dziecko cichutko biega na paluszkach, żaba- skacze jak żabka i mówi kum, kum kum, bocian- staje na jednej nodze i mówi kle, kle, kle. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Dziecko może obejrzeć film dostępny w internecie „Łąka i jej mieszkańcy”- prezentacja multimedialna lub zdjęcia mieszkańców łąki w książce. Następnie pytamy dziecko: Jakie zwierzęta żyją na łące? Co jeszcze możemy znaleźć wiosną na łące? ( kwiaty, trawa) Co jest potrzebne żeby łąka była zielona? Kiedy możemy zobaczyć tęczę?
Dziecko kończy kolorować rysunek tęczy wymieniając kolory tęczy.
Życzę udanej zabawy.

Temat: Mieszkańcy łąki
Pomoce dydaktyczne: 8 jednakowych, przezroczystych szklanek, farby w tubkach (w kolorach tęczy), latarka, pędzelek
Propozycja zabaw:
Dzieci recytują znaną rymowankę i rysują spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica (rodzeństwa).
Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty –
od kapusty będziesz tłusty.
Zabawa badawcza – Tęcza
Dziecko przelicza szklanki – wspólnie z rodzicem napełnia szklanki wodą. Dziecko określa, gdzie jest więcej wody, a gdzie jest mniej wody. Dolewa wodę tak, by w każdej szklance było tyle samo wody. Dziecko wraz z rodzicem przykładają zapaloną latarkę, obserwując, jak światło przenika przez wodę. Następnie do każdej szklanki wyciskają farbę w innym kolorze tęczy – pozostawiając jedną szklankę z czystą wodą. Stopniowo dodają niewielkie ilości farb, mieszają pędzelkiem i obserwują jak woda się zabarwia. Przykładają latarkę do szklanek i obserwują, czy światło przenika przez wodę.
Wniosek: im więcej farby dodają dzieci, tym kolor jest bardziej intensywny i mniejsze przenikanie światła przez szklankę.

Udanej zabawy! Czekamy na zdjęcia 🙂