Temat: Mieszkańcy łąki

Pomoce dydaktyczne: kredki, karta pracy, magnetofon, płyta cd, zdjęcia łąki, prezentacja multimedialna

Propozycja zabaw:

Dziecko  chodzi po dywanie  przy dźwiękach ulubionej melodii, kiedy melodia milknie rodzic wymienia zwierzątko, które żyje na łące np. pszczoła-  dziecko zaczyna biegać naśladując lecącą pszczołę macha rękoma powtarzając bzy, bzy, bzy , kiedy rodzic powie ślimak- dziecko kładzie się na dywanie i zwija się w kłębek, motyl – dziecko cichutko biega na paluszkach, żaba- skacze jak żabka i mówi kum, kum kum, bocian- staje na jednej nodze i mówi kle, kle, kle. Zabawę można powtórzyć kilka razy.  

Dziecko może obejrzeć film dostępny w internecie „Łąka i jej mieszkańcy”- prezentacja multimedialna lub zdjęcia mieszkańców łąki w książce. Następnie pytamy dziecko: Jakie zwierzęta żyją na łące? Co jeszcze możemy znaleźć wiosną   na łące? ( kwiaty, trawa) Co jest potrzebne żeby łąka była zielona? Kiedy możemy zobaczyć tęczę?

Dziecko kończy kolorować rysunek tęczy wymieniając kolory tęczy.

Życzę udanej zabawy.

Temat: Mieszkańcy łąki

Pomoce dydaktyczne: 8 jednakowych, przezroczystych szklanek, farby w tubkach (w kolorach tęczy), latarka, pędzelek

Propozycja zabaw:

Dzieci recytują znaną rymowankę i rysują  spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach rodzica (rodzeństwa). 

Ślimak, ślimak, wystaw rogi, 

dam ci sera na pierogi.

Jak nie sera, to kapusty –

od kapusty będziesz tłusty.

Zabawa badawcza – Tęcza

Dziecko przelicza szklanki – wspólnie z rodzicem napełnia szklanki wodą. Dziecko określa, gdzie jest więcej wody, a gdzie jest mniej wody. Dolewa wodę tak, by w każdej szklance było tyle samo wody. Dziecko wraz z rodzicem przykładają zapaloną latarkę, obserwując, jak światło przenika przez wodę. Następnie do każdej szklanki wyciskają farbę w innym kolorze tęczy – pozostawiając jedną szklankę z  czystą wodą. Stopniowo dodają niewielkie ilości farb, mieszają pędzelkiem i obserwują jak woda się zabarwia. Przykładają latarkę do szklanek i obserwują, czy światło przenika przez wodę.

Wniosek: im więcej farby dodają dzieci, tym kolor jest bardziej intensywny i mniejsze przenikanie światła przez szklankę.

Udanej zabawy! Czekamy na zdjęcia 🙂