Temat zajęć: Państwa Europy

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Ćwiczenie grafomotoryczne

Do wykonania dziecko ma dwie karty pracy- strony 10 i 11.  W pierwszym zadaniu należy narysować obok po prawej stronie dokładnie taki sam wzór, który znajduje się po lewej oraz dorysować kulki tak, aby w każdym następnym było o dwa mniej. W drugim zadaniu należy pokolorować koła na odpowiedni kolor oraz dokończyć kolorować kwiatki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-bplus-kp-5.pdf

2.Bajka „Bolek i Lolek w Europie”

Bolek i Lolek odwiedzają Hiszpanię. Chłopcy uczestniczą w przygotowaniach do corridy, po czym z powodzeniem biorą w niej udział.

Wezwani do zamku szkockiego lorda Bolek i Lolek odnajdują ducha, który ma być atrakcją dla turystów. Chłopcy z trudem zmuszają ducha, żeby wykonywał swoją powinność. Bolek i Lolek wracają do kraju, za nimi zjawia się przerażony lord Mac Intosh i słychać upiorny wrzask ducha.

Zadaniem dziecka po obejrzeniu bajki jest narysować to, co mu się najbardziej podobało.

Zajęcie drugie

1.Gra Memory

W każdym z 27 krajów UE znajdują się słynne zabytki i najbardziej rozpoznawalne atrakcje turystyczne. Zadaniem dziecka jest znalezienie pary obrazków, przedstawiających zabytki danych państw.

https://europa.eu/learning-corner/match-the-landmarks_pl

2. Słoń

(potrzebne będą: 2 kartki A4 w wybranym kolorze, biała i czarna kartka, słomka, linijka, nożyczki, klej, flamaster, taśma dwustronna)

Na początku na kartkach rysujemy po przekątnej (na skos) dwie linie tak, aby powstał nam trójkąt, który następnie wycinamy, robimy to na dwóch kartkach. Czubek naszego trójkąta zaginamy do góry i przyklejamy kawałek taśmy dwustronnej a z jej drugiej strony słomkę. Z pozostałej karty wycinamy prostokąt i przyklejamy go w takim sposób, aby zakrył on słomkę. Następnie przyklejamy na to drugą kartę złożoną dokładnie w ten sam sposób. Z białej i czarnej kartki wycinamy kółka (białe większe, czarne mniejsze) będą to oczy naszego słonia i przyklejamy. Zaginamy rogi do środka tworząc uszy, prostokąt zawijamy na kredce i rysujemy na niej poprzeczne ( -) paski.  Przy pomocy słomki będziemy poruszać trąbą naszego słonia.