Temat zajęć: Kolorowe pisanki
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Słuchowisko „Nieszczęścia Andzi”
Po wysłuchaniu opowiadania warto porozmawiać z dzieckiem na temat tego, w jakich sytuacjach i kto nam sprawia przykrość, w jaki sposób sobie z tym razić. Można również zadać pytania dotyczące treści słuchowiska.
-Jakie były największe nieszczęścia Andzi?
-Czego Andzia nie lubiła robić?
-Dlaczego ciocia Andzi była surowa?
-Na jakim instrumencie uczyła grać ciocia?
2. Ćwiczenia matematyczne
Do wykonania jest jedna karta pracy, która pomoże dziecku utrwalić przeliczanie do 10 oraz stosowanie znaków + i =. W zadaniu pierwszym dziecko musi policzyć pisanki po obydwu stronach napisać odpowiednie liczby i znaki a na końcu przeczytać zapis całego działania. Drugie zadanie polega na policzeniu działań i pokolorowaniu pisanki odpowiednio z wynikiem. Na końcu trzeba dokończyć szlaczek zgodnie ze wzorem.
Temat zajęć: Kolorowe pisanki
Zajęcie drugie
1.Ćwiczenia ruchowe
(potrzebny będzie mały ręcznik/ apaszka)
– „Drzewka na wietrze” – dziecko stoi w rozkroku, trzyma ręcznik/ apaszkę oburącz za końce z rękami wzniesionymi ku górze, kołysze się na boki nie odrywając stóp od podłoża, tak jak drzewa na wietrze.
-„Mycie pleców” -dziecko trzyma ręcznik/apaszkę oburącz za końce, przekłada ją za plecy mając jedną rękę pod ramieniem a drugą nad ramieniem, przesuwa szarfę w górę i w dół, tak jakby chciało wytrzeć plecy.
-„Otwieranie i zamykanie książki” – dziecko siada w siadzie zgiętym z podporem na dywanie. Rozkłada ręcznik/apaszkę na płasko przed sobą, chwytając jeden koniec ręcznika/apaszki stopą, zamyka „książkę”, a następnie chwytając ten sam koniec – otwierają „książkę”. Ćwiczenie wykonuje raz prawą, a raz lewą stopą.
2. Zagraj, pokoloruj, zgadnij
Do wykonania dziecko ma 2 kolorowani, w każdej z nich musi dokładnie pokolorować każdy element, który się tam znajduje. Ważne jest, aby praca była wykonana starannie, bez białych miejsc oraz jak najmniej wychodzenia za linie.