Temat: Wielkanocne zabawy.
Środki dydaktyczne:
– memory karta pracy
– losy z zadaniami
– dwa balony
Przebieg zajęć:
1. Zabawa na rozpoczęcie zajęć ruchowych„Wielkanocne memeory”- rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Zadaniem dzieci będzie wydrukować kartę pracy i wyciąć elementy. Odwrócić karty tak, by nie było widać kolorowych jajek, pomieszać karty i szukać par, np.: żółte jajko do żółtego jajka. Można też zrobić własne memeory z kolorowego papieru.
2. Zabawa „Wielkanocne zadania”- rozwijanie sprawności fizycznej, ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała, oraz mięśnie całego ciała.
Należny przygotować dzieciom kolorowe losy z zadaniami. Dziecko wyciąga los, a dorosły czyta zadanie. Będą to następujące zadania:
- wykonaj pięć pajacyków
- podskocz na prawej nodze 4 razy i na lewej nodze 4 razy
- na hasło dorosłego ”start” – biegnij w miejscu a na hasło „stop” – zakończ bieg w miejscu
- wykonaj 8 skoków żabich
- połóż się na podłodze i turlaj się jak jako
- stań na palcach stop i podnieś bardzo wysoko ręce do góry, wytrzymaj taką pozycję ciała przez pewna chwilę
- zrób 10 przysiadów
3. „Niespodzianka od zajączka”- ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej.
Dzieci otrzymują dwa nadmuchane balony – będą to prezenty od zajączka. Zadaniem dzieci będzie podrzucać najpierw jeden balon w powietrzu w taki sposób, żeby nie upadł na podłogę. Zadanie można utrudnić, utrzymując w powietrzu równocześnie dwa balony. Na zakończenie ćwiczenia można pokolorować balony flamastrem we własnego pomysłu.
Temat: Wielkanocne zwyczaje.
Środki dydaktyczne:
- Nagranie programu telewizyjnego Domowe przedszkole „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”:
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855 (Źródło: www.gov.pl)
- Produkty do przygotowania oraz ozdabiania mazurków wielkanocnych
Przebieg zajęć:
- Oglądanie
programu edukacyjnego Domowe przedszkole „ Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”
Rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego programu. Dziecko opowiada Rodzicom jakie zwyczaje zostały zaprezentowane w filmie i które z nich najbardziej mu się podobają. - Wspólne przygotowanie oraz ozdabianie mazurków wielkanocnych.
Rodzice nawiązują do fragmentu programu, w którym bohaterowie ozdabiali mazurki wielkanocne. Dzieci razem z rodzicami robią mazurki wielkanocne, a później je ozdabiają.





