Temat zajęć: F jak farba
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Obejrzenie filmu, „Co wiesz o jajkach”
Film wprowadza w tematykę zajęć, które będą w tym tygodniu. Po obejrzeniu filmu rodzic zadaje pytania dotyczące treści.
– Z czego składa się jajko?
-Co można zrobić z jajek?
-Jakie zwierzę ma największe a jakie najmniejsze jajko?
-Ile jajek kurzych może się zmieścić w jajku strusia?
-Jakie zwierzę nie chce wysiadywać swoich jaj?
-Skąd wzięły się kolorowe pisanki?
Na koniec dziecko może narysować to, co mu się najbardziej podobało.
2.Poznanie litery F, f
(warto wcześniej przygotować kolorowe guziki/ pompony/ druciki kreatywne)
– Szukamy litery f – zadaniem dziecka jest znalezienie w domu 5 rzeczy, które rozpoczynają
się na literę f, następnie podzielenie nazw znalezionych rzeczy na sylaby i głoski.
-Dziecko podaje 3 wyrazy, w których głoska „f” występuje na początku, w środku i na
końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. foka, farba, fotel, telefon, żyrafa, portfel, kilof, fotograf, szef).
-Układanie litery „f” z drucików kreatywnych, guzików, koralików na tacce – zadaniem
dziecka jest ułożenie z dostępnych mu materiałów litery f.
-Ćwiczenia grafomotoryczne, – Aby utrwalić poznaną literę do wykonania są karty pracy.