Temat zajęć: Woda dla ludzi i zwierząt
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Wiersz J. Brzechwy „Ryby, żaby i raki”
http://scholaris.pl/zasob/110580
Po wysłuchaniu przez dziecko wiersza do wykonania ma 3 ćwiczenia:
– improwizacja ruchowa
do treści wiersza – dziecko przez kilka chwil zamienia się w zwierzęta
wymienione w wierszu (rodzic co ok. 1 minutę mówi dziecku inne zwierze) musi naśladować
ruchy: ryby, żaby, raka;
– dziecko udziela odpowiedzi na pytania związane
z treścią wiersza:
– Jakie zwierzęta wodne
wystąpiły w tym wierszu?
– Na jaki pomysł wpadły ryby, żaby i raki?
– Co chciały zrobić po opuszczeniu stawu?
– Jakie 2 ryby wystąpiły w wierszu?
-Mapa myśli RYBA – na środku kartki rodzic pisze wyraz RYBA, zadaniem dziecka jest podawanie jak największej liczby słów, które mu się kojarzą z tym słowem. Dookoła wyrazu rodzic zapisuje pomysły dziecka.
2. Gra „Staś i Zosia”
Staś i Zosia wybierają się na safari, zadaniem dziecka jest spakowanie ich do podróży. Musi ono poukładać rzeczy w odpowiednie miejsca tak by wszystkie walizki były zapakowane. Gra ta ma 5 poziomów trudności. Po wykonaniu jedno można się przenieść na kolejny poziom.
Zajęcie drugie
1.Powtórzenie cyfry 7 i 8
-Zadania tekstowe- dziecko otrzymuje od rodzica 8 klocków za pomocą, których będzie ono liczyło. Rodzic czyta dziecku zadanie i musi ono położyć odpowiednią ilość klocków tak, aby mogło policzyć i podać wynik. Można poprosić dziecko, aby przeczytało działanie.
– Po łące chodziły 3 biedronki, znad rzeki
przyleciały 2 motyle. Ile owadów jest na łące?
– W ogródku rosło 7 kwiatów – 2 stokrotki i 5 tulipanów. W nocy zwiędły 3
kwiaty. Ile kwiatów zostało w ogródku?
– W wazonie są 3 tulipany białe i 4 czerwone. Ile tulipanów jest w wazonie?
-Michał znalazł w parku 5 krokusów a jego tata o 2 mniej. Ile krokusów znalazł tata?
-Wyklejanie cyfr
(potrzebne będą: plastelina lub kolorowa bibuła/papier, klej)
Zadaniem dziecka jest wyklejenie za pomocą plasteliny lub bibuły/papieru cyfr 7 i 8.
http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_cyferki_07.pdf
http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_cyferki_08.pdf
-Ćwiczenia grafomotoryczne
Do wykonania jest jedna karta pracy, która pozwoli dziecku na powtórzenie schematu pisania cyfr 7 i 8.
http://pisupisu.pl/upload/cyferki/7i8.pdf
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Powódź”
Dziecko biega dowolnie w wyznaczonym przez rodzica miejscu. Na hasło rodzica „powódź” dziecko musi jak najszybciej znaleźć sobie miejsce na podwyższeniu, które ochroni go przed powodzią. Warto pobawić się w tą zabawę z dzieckiem kilka razy.