Wiosenne powroty.Ptasie pióra.

Każdy ptak posiada charakterystyczne dla swojego gatunku upierzenie. Dzięki odpowiedniej barwie piór oraz ich kształtowi jesteśmy w stanie odpowiednio zidentyfikować ptaszka, którego mieliśmy okazję obserwować. Pióro musi być lekkie, aby jego ciężar nie przeszkadzał ptakowi oraz mocne i wytrzymałe, żeby nie uległo zniszczeniu. 

Praca plastyczna.

Poniżej zamieszczone jest zdjęcie wykonanej pracy oraz szablon ptaka do wykorzystania.  Waszym zadaniem jest wykleić obrazek tym, co macie w domu np.: kasza, ryż, płatki owsiane, kukurydza, groch itp. Ja swój obrazek ptaka wykleiłam płatkami owsianymi i kaszą gryczaną, użyłam też plasteliny.

Potrzebne będą: klej, kartka, plastelina, produkty (do wyboru) np.: kasza, groch, ryż, płatki owsiane, kukurydza.

Dziś mam dla Was kilka informacji o ptakach. Przedstawię Wam budowę pióra.

Ptasie pióra występują w wielu pięknych kolorach. Jednym z ptaków, który może poszczycić się najpiękniejszymi piórami jest paw. Pawie oczko na końcu jego długich piór robi ogromne wrażanie po rozłożeniu przez tego ptaka ogona, który wyglądem przypomina wachlarz. W załączniku możecie zobaczyć zdjęcia pawia.

Budowa pióra.

W załączniku przedstawiam Wam budowę pióra. Na zdjęciu znajduje się pióro łabędzia.

Tangram układanka matematyczna.

Wydrukujcie tangram i wytnijcie tak, aby każda figura była oddzielnie. Tnijcie po zaznaczonych liniach prostych. Możecie również tangram narysować samodzielnie wystarczy narysować kwadrat o boku 14cm. Następnie podzielić go liniami tak jak na załączonym wzorze.

Z jakich figur geometrycznych składa się układanka?

Wymień wszystkie figury geometryczne.

Policz z ilu trójkątów składa się układanka.

Spróbujcie ułożyć łabędzia i kaczkę. W załączniku otrzymacie pomoc do tych wzorów. Może uda Wam się ułożyć jeszcze jakieś inne zwierzęta.

Poniżej przedstawiam Wam propozycje ułożenia tangramu kaczki, łabędzia i ptaka w locie.

Matematyczna karta pracy.

W podanych trzech zbiorach znajdują się ptaki i gniazdo. Waszym zadaniem będzie policzenie ich i w wyznaczonym kwadraciku narysowanie tylu kresek, ile jest elementów w danym zbiorze.