Temat zajęć: Woda w życiu człowieka
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1.Obejrzenie filmu „Woda –Mamo tato, co wy na to”
Zosia i Staś opowiadają dzieciom, dlaczego woda jest dobra, do czego służy. Z opowieści innych przedszkolaków dowiedzą się kilku ciekawostek o niej.
Po obejrzeniu filmu można zadać dziecku pytania do filmu
-Co dzieci puszczały w wodzie?
-Kto potrzebuje wody?
-Gdzie występuje bardzo mało wody?
Po obejrzeniu filmu dziecko może narysować to, co z niego zapamiętało.
2. Gra edukacyjna „Rury”
Gra ta polega połączeniu za pomocą rur domów do sieci kanalizacyjnej. W tej grze dziecko musi dobrać odpowiednią wielkość i kształt rur tak, aby wszystkie do siebie pasowały. Ważny jest tu refleks, ponieważ gra ta jest na czas.
Zajęcie drugie
1.Zabawa słowna „Sylaby na opak”
Rodzic czyta dziecku słowa dzieląc je na sylaby.
Każde jednak słowo podzielone na sylaby czyta w odwrotnej kolejności zaczynając
od ostatniej sylaby a kończąc na pierwszej. Zadaniem dziecka jest odgadnąć,
jakie to słowo.
wa- kro ( krowa), nia- świ (świnia), ra-ku (
kura), czę-kur (kurczę), bię- źre ( źrebię), lę- cie (cielę), nik- kur (kurnik),
nia- staj (stajnia), to- bło (błoto), ko- mle (mleko), ko- jaj
(jajko), no- sia (siano),
czek-cza-kur (kurczaczek),
ra-bo-o (obora).
2. Zagraj, pokoloruj, zgadnij
– „Myszy”- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej
Zadanie polega na pokolorowaniu rysunku w taki sposób jak każe nam to zrobić legenda, która jest na dole obrazka. Każdej cyferce na obrazku odpowiada inny kolor, trzeba pokolorować obrazek tak, aby powstały na nim myszki.
– Rybki- kolorowanka
Do wykonania jest kolorowanka przedstawiająca rybki, trzeba ją pokolorować tak, aby nie wyjść poza obszar oraz aby nie było białych miejsc. To zadanie trzeba wykonać dokładnie i bardzo starannie.