Temat zajęć: Woda w życiu człowieka

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Obejrzenie filmu „Woda –Mamo tato, co wy na to”

Zosia i Staś opowiadają dzieciom, dlaczego woda jest dobra, do czego służy. Z opowieści innych przedszkolaków dowiedzą się kilku ciekawostek o niej.

Po obejrzeniu filmu można zadać dziecku pytania do filmu

-Co dzieci puszczały w wodzie?

-Kto potrzebuje wody?

-Gdzie występuje bardzo mało wody?

Po obejrzeniu filmu dziecko może narysować to, co z niego zapamiętało.

2. Gra edukacyjna „Rury”

Gra ta polega połączeniu za pomocą rur domów do sieci kanalizacyjnej. W tej grze dziecko musi dobrać odpowiednią wielkość i kształt rur tak, aby wszystkie do siebie pasowały. Ważny jest tu refleks, ponieważ gra ta jest na czas.

https://mpwik.com.pl/view/klozeciak_game2

Zajęcie drugie

1.Zabawa słowna „Sylaby na opak”

Rodzic czyta dziecku słowa dzieląc je na sylaby. Każde jednak słowo podzielone na sylaby czyta w odwrotnej kolejności zaczynając od ostatniej sylaby a kończąc na pierwszej. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, jakie to słowo.
wa- kro ( krowa), nia- świ (świnia), ra-ku ( kura), czę-kur (kurczę), bię- źre ( źrebię), lę- cie (cielę), nik- kur (kurnik), nia- staj (stajnia), to- bło (błoto), ko- mle (mleko), ko- jaj (jajko), no- sia (siano),  czek-cza-kur (kurczaczek),  ra-bo-o (obora).

2. Zagraj, pokoloruj, zgadnij

– „Myszy”- doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej

Zadanie polega na pokolorowaniu rysunku w taki sposób jak każe nam to zrobić legenda, która jest na dole obrazka.  Każdej cyferce na obrazku odpowiada inny kolor, trzeba pokolorować obrazek tak, aby powstały na nim myszki.

http://scholaris.pl/resources/run/id/52158

– Rybki- kolorowanka

Do wykonania jest kolorowanka przedstawiająca rybki, trzeba ją pokolorować tak, aby nie wyjść poza obszar oraz aby nie było białych miejsc. To zadanie trzeba wykonać dokładnie i bardzo starannie.

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/kolorowanki/pro_liberis_kolorowanki_01.pdf