Temat: Wiosenne powroty.

Przebieg zajęć:

  1. „Wiosna idzie” – nauka piosenki na melodię „Jedzie pociąg z daleka”. Rozmowa o treści piosenki na podstawie pytań prowadzącego.

Piosenka „Wiosna idzie” na melodię „Jedzie pociąg z daleka”

Wiosna idzie przez łąki,
Z dala słyszy skowronki.
Widzi także bociany,
Niektóre na jednej nodze stały.

Ptaki pięknie śpiewają
Miejsc na gniazda szukają.
Ciężko przy tym pracują,
Wcale się nie przejmują.

Kwiaty pachną przepięknie,
Pokazują się chętnie.
Żabki długo się moczą
Siedzą w stawie, rechoczą

Tyle w wiośnie radości,
Tyle w niej wesołości.
Świat cudownym się staje,
Słońce ciepło nam daje.

Pytania dotyczące treści piosenki.

  1. Jaka pora roku występuje w treści piosenki?
  2. Co widziała wiosna?
  3. Jak zachowują się ptaki, kiedy wiosna nadchodzi?
  4. Co dzieje się w stawie i na łące w czasie pory wiosennej?
  5. W jakim nastroju jest wiosna?
  6. Wygrywanie rytmu piosenki przy pomocy bębenka własnoręcznie wykonanego. Rozwijanie poczucia rytmu.
    Instrukcja do wykonania bębenka:
    • Należy przygotować: tekturę, nożyczki, flamaster, dwa cienkie sznurki, 4 koraliki,dziurkacz, klej, patyczek od szaszłyków, papier kolorowy
    • Z tekturki wyciąć dwa koła skleić je razem, przy czym do środka kół włożyć patyczek od szaszłyków.
    • Po bokach sklejonych kół zrobić dziurkaczem otwory, zawiązać sznurki. Na końcu sznurków zamocować koraliki.
    • Narysować na sklejonych kołach rożne elementy, według własnego pomysłu.
    • Bębenkiem posługiwać się w następujący sposób: obracać w palcach patyczek raz w prawą, raz w lewą stronę.
    Zadanie dla dzieci: w trakcie śpiewania piosenki, należy obracać bębenek w palcach do rytmu.
smartcapture
dav