Temat: Przyroda wiosną
Cele ogólne:
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie wyobraźni
- wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
Cele operacyjne:
Dziecko:
- słucha utworów muzycznych,
- sprawnie posługuje się pędzelkiem
- zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie,
Pomoce dydaktyczne:
Książki o tematyce wiosennej, Kartka papieru, farby plakatowe, pędzelek, kubek z wodą
Propozycja zabaw:
Dziś czas na ekspresję plastyczną.
Zadanie wykonujemy przy dźwiękach znanego utworu słynnego kompozytora – Antoniego Vivaldiego – Cztery pory Roku – „Wiosna”.
Na początek prosimy aby Dziecko odnalazło w swoich domowych biblioteczkach obrazki związane z wiosną, „drzewa, kwiaty, motyle, słońce itd.” im więcej tym lepiej, a następnie opowiedziało rodzicowi, dlaczego akurat te obrazki kojarzą mu się z wiosną.
Dziecko przy dźwiękach muzyki może namalować wiosenny pejzaż – słońce, trawę, niebo (tło), kwiatki – przy okazji opisując rodzicowi, co można zaobserwować wiosną a czego na pewno tam nie będzie np. wiosną nie będzie śniegu, ale za to będą rosnąć kwiatki itd.
Gotowymi pracami mogą Państwo podzielić się z nami na stronie Facebookowej Naszego Przedszkola. Będzie nam bardzo miło!