Temat: Przyroda wiosną

Cele ogólne:

  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie wyobraźni
  • wzbogacanie wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

Cele operacyjne:

Dziecko:

  • słucha utworów muzycznych,
  • sprawnie posługuje się pędzelkiem
  • zauważa i nazywa zmiany zachodzące wiosną w przyrodzie,

Pomoce dydaktyczne:

Książki o tematyce wiosennej, Kartka papieru, farby plakatowe, pędzelek, kubek z wodą

Propozycja zabaw:

Dziś czas na ekspresję plastyczną.

Zadanie wykonujemy przy dźwiękach znanego utworu słynnego kompozytora – Antoniego Vivaldiego – Cztery pory Roku – „Wiosna”.

Na początek prosimy aby Dziecko odnalazło w swoich domowych biblioteczkach obrazki związane z wiosną, „drzewa, kwiaty, motyle, słońce itd.” im więcej tym lepiej, a następnie opowiedziało rodzicowi, dlaczego akurat te obrazki kojarzą mu się z wiosną.

Dziecko przy dźwiękach muzyki może namalować wiosenny pejzaż – słońce, trawę, niebo (tło), kwiatki – przy okazji opisując rodzicowi, co można zaobserwować wiosną a czego na pewno tam nie będzie np. wiosną nie będzie śniegu, ale za to będą rosnąć kwiatki itd.

Gotowymi pracami mogą Państwo podzielić się z nami na stronie Facebookowej Naszego Przedszkola. Będzie nam bardzo miło!