Temat: Zabawy w liczenie.

Przebieg zajęć:

  1. Wprowadzenie do tematu zajęć. Drogie dzieci. Z naszymi przyjaciółmi z innych krajów podejmiemy różne zabawy, w tym zabawy w liczenie. Odwiedzimy Diego z Hiszpanii, Joko z Japoni, i Padraika z Irlandii. Te dzieci przekażą wam swoje ulubione zabawy matematyczne. jakimi bawili się w przedszkolu. Zapraszam.
  2. Z wizytą u Joko”- zabawa matematyczna. Klasyfikowanie elementów według koloru. Joko bardzo lubi zabawy w liczenie. Ma specjalne liczydło w postaci koralików nawleczonych na drewniane patyczki (foto poniżej). Ulubiona zabawą Joko jest też segregowanie koralików, guzików, muszelek, itp. Dziś Joko przygotowała dla was zestaw rożnych kolorowych elementów. Waszym zadaniem będzie posegregować je według koloru, (foto poniżej), czyli czerwone do czerwonego, niebieskie do niebieskiego i tak dalej. Wy też w domu znajdziecie rożne kolorowe elementy i razem z Joko możecie posegregować wasz zestaw rożnych elementów. Zobaczcie jak to zrobiła Joko (foto poniżej). Teraz liczy swoje elementy w każdym zbiorze, czyli, np: ile jest czerwonych koralików, ile niebieskich itp. wy też przeliczcie swoje zbiory i od razu powiedzcie rodzicom jaka jest ilość elementów w zbiorze.
  3. Zabawa patyczkowa z Diego z Hiszpani. Rozwijanie umiejętności matematycznych. Liczenie w zakresie 8.
    Przedstawiam wam naszego kolegę z Diego z Hiszpani. On też chodzi do przedszkola i bardzo lubi bawić się patyczkami. Dziś z patyczków zbuduje wam rożne konstrukcje. Tymczasem i wy poszukajcie w domu patyczki, albo po prostu wytnijcie paski z kolorowego papieru i budujcie razem z Diego. Diego ma dla was zadanie; policz ile patyczków potrzebował Diego aby zbudować ten domek?(foto poniżej). Diego lubi też kolorować patyczki farbkami. Pomalował kilka: 2 zielone, 3 czerwone, 2 niebieskie i 1 brązowy. Waszym zadaniem będzie policzyć ile patyczków pokolorował Diego?

4.Zabawa matematyczna Padraika z Irlandii. Rozwijanie orientacji przestrzennej w schemacie własnego ciała. Rozwijanie umiejętności matematycznych- liczenie porządkowe i główne. Padraik w przedszkolu pomalował białe kubki na rożne kolory. Zbudował wieżę. Policz z ilu kubków postała wieża? (foto poniżej). Kolejne zadanie z kubkami: Padraik ułożył kolorowe kubki w rzędzie.( foto poniżej) Waszym zadaniem będzie ustalić który z kolei jest kubek niebieski? licząc od strony lewej do prawej, czyli od szarego kubka? Który z kolei jest kubek zielony? Który z kolei jest kubek brązowy? I tak dalej, możecie pobawić się w zabawy matematyczne z rodzicami. życzę udanej zabawy. Do zobaczenia.