Temat: Jak tu pięknie i wesoło

Pomoce dydaktyczne: rysunek pocięty na elementy, kartka papieru, klej, piłka

Propozycja zabaw:

Zabawy ruchowe z piłką: dziecko podrzuca piłkę delikatnie do góry – próbuje  złapać piłkę, następnie odbija piłkę o podłogę mówiąc „ Kipi kasza, kipi groch. Lepsza kasza, niż ten groch. Bo od grochu boli brzuch. A od kaszy, człowiek zdrów. Dziecko kładzie się na dywanie, trzyma piłkę za głową wyprostowanymi rękami- próbuje usiąść. Siedząc dziecko turla piłkę dookoła  siebie. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy. 

Dziecko układa obrazek  pocięty na elementy , następnie próbuje równo przykleić go na kartce.

Życzę udanej zabawy             

Temat: Jak tu pięknie i wesoło – część 2

Pomoce dydaktyczne: bańki mydlane, karta pracy – łąka, dźwięki natury

Propozycja zabaw:

Mały detektyw –  Rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy. Następnie chowa (za każdym razem gdzieś indziej) swój telefon ustawiony ze spokojną muzyką lub odgłosami przyrody. Następnie wraca do dziecka i prosi aby odnalazło skąd pochodzi dźwięk. Zabawę można utrudniać ściszając muzykę/dźwięki.

Karta pracy – Dziecko ma za zadanie obejrzeć prezentowany przez rodzica obrazek. Ma opowiedzieć, co na łące robią: dziadek, babcia, mama, tata, Ada i Olek. Następnie nazywa przedmioty przedstawione na zdjęciach i opowiada, do czego służą. Na koniec dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy tych przedmiotów.

Link do karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf strona 48

Puszczanie baniek mydlanych. Dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami – delikatnie dmuchając na bańki. Stara się tak dmuchać, aby jak najdłużej utrzymać bańki w powietrzu. Gdy dziecko się zmęczy, to rodzic puszcza bańki, a dziecko je rozbija poszczególnymi częściami ciała, np.: brodą, kolanem, małym palcem.

Udanej zabawy!