Temat: Odgłosy dochodzące z łąki.

Przebieg zajęć:

  1. Poznawanie wyglądu ślimaka. Układanie z kolorowych sznurków sylwetki ślimaka. Rodzic pokazuje dziecku zdjęcie ślimaka. Dziecko opisuje jego wygląd. Rodzic zwraca uwagę na wygląd muszli oraz na wyraźnie zaznaczone czułki. Opowiada dziecku ciekawostki o życiu ślimaków. Następnie dziecko dostaje kolorowy sznurek, z którego układa skręconą muszlę ślimaka.
  2. Słuchanie utworu „Lot trzmiela”  https://www.youtube.com/watch?v=ucrKUO9FVfY – dziecko kładzie się na dywanie. Rodzic włącza nagranie utworu „Lot trzmiela” Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Dziecko opisuje swoje wrażenia. Określa tempo i nastrój utworu, wymienia nazwy owadów, które wydają dźwięki podobne do tych usłyszanych w utworze.
  3. Improwizacje taneczne z wykorzystaniem utworu „Lot trzmiela” – rodzic jeszcze raz włącza nagranie utworu. Dziecko wykonuje do niego własne improwizacje taneczne.
  4. Naśladowanie odgłosów dochodzących z łąki – rodzic prosi dziecko, aby za pomocą dowolnych przedmiotów spróbowało wywołać odgłosy podobne do tych, które można usłyszeć na łące.Dziecko prezentuje głosy zwierząt. Jeśli nie uda mu się znaleźć odpowiedniego dźwięku, może zastąpić go artykulacją słowną.
  5. Wykonanie karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf  – strona 52
  6. Rysuj ślimaka po śladzie. Pokoloruj rysunek.
  7. Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Naśladuj ich ruchy.