Temat: Przyroda w mieście

  1. Drodzy rodzice, jak myślicie czy dzieci wiedzą co to jest park? Zapytajcie je. Pokażcie w Internecie zdjęcia parków, które znajdują się w Warszawie lub okolicy. Wytłumaczcie, że parki to miejsca w mieście, gdzie można odpocząć. Rosną tam drzewa, kwiaty, trawy. Można obserwować tam ptaki lub inne zwierzęta np. wiewiórki.
  2. Lot motyla – spróbujmy popracować trochę naszą wyobraźnią i zrelaksować się wsłuchując się w tekst. Dziecko kładzie się na podłodze lub siada wygodnie i zamyka oczy, a rodzic czyta opowiadanie.

Jesteś małym motylkiem, który dopiero się obudził i zwiedza świat. Leci nad ogromnym parkiem, w którym spotyka rój pszczół. Witają one wesoło motylka – bzz bzz. Motyl leci dalej i widzi w dole roześmiane dzieci bawiące się na placu zabaw – ha ha ha. Zatrzymał się na gałązce, gdzie spotkał dwa wróble – ćwir ćwir. Nagle, podmuch wiatru zmusił motylka do dalszej drogi – szszsz szszsz. Z daleka zobaczył ogromnego psa, biegającego wesoło za piłką – hau hau. Zmęczony wędrówką motyl, znalazł wygodny listek na wysokim krzewie i szybko zasnął zbierając siły na kolejny dzień.

Dziecko otwiera oczy i odpowiada na takie pytania:

– kto zwiedzał park?

– kogo spotkał motylek podczas swojej wędrówki?

Możecie teraz spróbować naśladować motyla. Rodzic ponownie czyta tekst, a dziecko naśladuje lot motyla (macha rękami i powolutku truchta na palcach). Kiedy w opowiadaniu pojawia się jakiś odgłos, dziecko naśladuje go.  

  • Motyl – stwórzcie waszego motyla za pomocą farb i gąbki kuchennej.

Gąbkę należy związać nitką bądź sznurkiem po środku, aby zyskała odpowiedni kształt przypominający motyla. Następnie malujemy gąbkę w takie barwy jakie miał nasz wyobrażony motyl i odbijamy na kartce. Teraz wystarczy dorysować mu czułki, oczy, a także tło (trawę, niebo). Nasz motyl jest gotowy! Koniecznie pochwalcie się nim w komentarzach