Temat zajęć: Legenda o Lechu

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Obejrzyj i opowiedz

Dziecko obejrzy legendę o Lechu i początkach państwa polskiego. Po obejrzeniu legendy warto zadać dziecku pytania dotyczące jego treści.

-Kim byli Lech, Czech i Rus?

-Dlaczego Lech, Czech i Rus wędrowali? Czego szukali?

-Jakiego ptaka zobaczyli pod wielkim dębem?

-Kto postanowił zostać pod dębem?

-Dlaczego Lech postanowił założyć swój gród pod wielkim dębem?

Na końcu dziecko może narysować to, co zapamiętało z legendy.

2. Powtórzenie litery F, f.

– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „f” występuje na początku, w środku i na

końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. flet, foka, farba, fotel, telefon, żyrafa, portfel, kilof, fotograf, szef).

– Dorysowywanie do litery ,,F”

Na środku kartki piszemy literę „F”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby

powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).

-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną

wcześniej literę.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/9/nauka-pisania-sylaby-F.pdf

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/f-nauka-literek.pdf

Zajęcie drugie

Przebieg:

1.Nauka piosenki „Mały patriota”

(warto przygotować dostępne instrumenty muzyczne: grzechotka/ bębenek/ tamburyn lub

rzeczy dostępne w kuchni: łyżki drewniane, garnek i łyżka, pokrywki)

-Osłuchanie się z piosenką – na początku warto puścić raz piosenkę, aby dziecko osłuchało się ze słowami i melodią.

-Omówienie treści piosenki

-Nauka I zwrotki i refrenu piosenki. Powtarzanie tekstu w zabawie „Echo” – raz cicho, raz

głośno, raz wolno, raz szybko.

-Słuchanie nagrania piosenki, próby śpiewania, wyklaskiwanie rytmiczne refrenu piosenki przy pomocy instrumentów lub drewnianych łyżek, garnka i łyżki, pokrywek.

2.  Poćwicz dodawanie

Do wykonania dziecko ma jedną kartę pracy, która pozwoli mu utrwalić dodawanie w zakresie 10. Jego zadaniem jest uzupełnić brakujące cyfry na tarczy, uzupełnić piramidę i węże według wzoru oraz uzupełnić cyfry w oknach tak, aby suma na każdym piętrze budynku równała się liczbie zapisanej w oknie na poddaszu.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/matematyka/dodawanie/dodawanie-10-dopelnianie-01-cb.pdf