Temat: Budynki w mojej miejscowości.

Zajęcia 1         

Przebieg zajęć:

1. „Rodzaje budynków”- wprowadzenie do tematu zajęć, przedstawienie dzieciom rożnych rodzajów budynków.

Na ostatnich zajęciach zapoznaliśmy się z historią i herbem Łomianek. Dziś  przedstawimy wam różne budynki użyteczności publicznej i różne rodzaje budynków w Łomiankach.

Zapraszamy.

Budynek użyteczności publicznej przeznaczony jest dla kultury, kultu religijnego, szkolnictwa, opieki zdrowotnej, poczty, banku, wymiaru sprawiedliwości.

Centralne miejsca w Łomiankach znajdują się w miejscach, gdzie są budynki tzw: użyteczności  publicznej jak Dom Kultury, Policja, Urząd Gminy, Kościół, Straż Pożarna, Biblioteka Publiczna, ICDS- Integracyjne Centrum Dydaktyczno – Sportowe, Przychodnie Zdrowia. Szkoły i Przedszkola W tych miejscach ludzie załatwiają swoje rożne sprawy i potrzeby życia codziennego, np.: dzieci uczą się w szkołach.

ICDS- to miejsce gdzie znajduje się: pływalnia, hala sportowa, aula widowiskowo – koncertowa, boiska sportowe, skatepark, lodowisko.

Biblioteka Publiczna ma dla mieszkańców Łomianek, propozycje wypożyczenia książek o różnej tematyce, oraz filmów, a także ciekawych zajęć bibliotecznych.

W  naszej miejscowości pracują służby specjalne, jak policjanci, strażacy, ratownicy medyczni, lekarze. Każda z grupa tych osób, przebywa w oddzielnych budynkach.

Zapraszam do obejrzenia fotografii o tej tematyce.

 Na pewno wiele razy każdy z was był w Centrum Kultury w Łomiankach. Dom Kultury organizuje dla dzieci i dorosłych, rożne atrakcje: przedstawienia teatralne, konkursy piosenek i poezji, wystawy prac plastycznych, zajęcia taneczne, itp.

Budynki mają rożne przeznaczenie i są rożnego rodzaju. Wyróżniamy budynki mieszkalne: jednorodzinne ( w jednym budynku mieszka jedna rodzina) i wielorodzinne ( w jednym budynku mieszka wiele rodzin).

Są tez budynki, gdzie ludzie mieszkają na pewien określony czas,( wakacje, nocleg, urlop) jak np.: hotel, domek wypoczynkowy (fotografie poniżej)

2. „Budynki mieszkalne” – zajęcia matematyczne. Działania na zbiorach. Rozwijanie umiejętności liczenia, oraz dodawania i odejmowania w zakresie 8.

Dorosły czyta treść zadania a dziecko z pomocą liczmanów ( patyczki, kredki, korki kolorowe, itp.), liczy elementy w zbiorze, dodaje i odejmuje elementy, według instrukcji podanej w zadaniach.

  • W bibliotece było 5 osób. 3 osoby wyszły z biblioteki. Ile osób zostało w  bibliotece?
  • W samochodzie policyjnym siedziało 2 policjantów. Po chwili dosiadło się jeszcze 2 policjantów. Ilu policjantów siedziało w samochodzie?
  • Na osiedlu w Łomiankach zbudowano kolorowe domki. 2 domki miały kolor zielony,

2 domki były w kolorze niebieskim i 2 domki miały żółty kolor. Ile domków zbudowano na osiedlu?

  • Przy budynku Straży Pożarnej stało 4 wozy strażackie. Po chwili przyjechały jeszcze 4 wozy strażackie. Ile wozów strażackich było razem?

Zajęcia 2

Przebieg zajęć:

  1. Obejrzenie programu edukacyjnego dla dzieci „Jedynkowe Przedszkole – Mój dom, czyli jestem architektem”  https://www.youtube.com/watch?v=pIJ1AL4rH7A

Rozmowa z dzieckiem na temat obejrzanego programu. Rodzic może zadać dziecku pytania dotyczące filmu:

  • Kim jest architekt?
  • Na czym polega praca architekta?
  • Gdzie możemy nauczyć się projektować domy?
  • Kto projektuje wnętrza domów?
  • Zabawa konstrukcyjna „Mój dom”

Dzisiaj dzieci zamieniają się w architektów. Zadanie jakie mają do wykonania do zaprojektowanie na kartce swojego wymarzonego domu. Następnie niech każdy spróbuje zbudować swój dom z klocków. Powodzenia mali architekci!