Temat
: Jestem przyjacielem przyrody – część 1
Pomoce dydaktyczne:
doniczka, ziemia, nasionka /kwiat, woda.
Propozycja zabawy:
Quiz wiedzy jak dbamy o przyrodę? Prawda / Fałsz. Rodzic czyta dziecku poszczególne zdania. Dziecko ma za zadanie odpowiedzieć czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe. Jak powinno brzmieć poprawnie?
– Można dokuczać zwierzętom
– Śmieci można wyrzucać na ulicę
– Można pić wodę z kałuży
– W lesie nie wolno krzyczeć
– Warto sadzić kwiaty w ogrodzie
– Należy segregować śmieci
Jeżeli jest taka możliwość, dziecko może posadzić w doniczce sadzonkę rośliny lub posiać jakieś warzywo lub zioła na wacie. Dziecko dostaje doniczkę, wybiera sobie nasionko, które chce posadzić – zakłada rękawiczki. Samodzielnie (lub z pomocą rodzica) sadzi roślinkę lub nasionka do swojej doniczki, podlewa wodą. Gotową sadzonkę może postawić na parapecie w swoim pokoju a następnie obserwować jej wzrost.

Temat: Jestem przyjacielem przyrody
Pomoce dydaktyczne: kredki, karta pracy
Propozycje zabaw
Rodzic pyta dziecko: Czy wiesz co jest potrzebne do tego żeby roślinki rosły? Dziecko wymienia: deszcz, woda, słońce. Następnie dziecko siedząc na dywanie naśladuje małą roślinkę: na hasło pada deszcz- dziecko powoli podnosi się, na hasło świeci słońce – dziecko staje na palcach wyciąga ręce do góry. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Dziecko otrzymuje kartę pracy (poniżej). Zadaniem dziecka jest pokolorować pojemniki na śmiecie na odpowiedni kolor, oraz dopasować przedmioty do pojemników.

Życzę udanej zabawy