Temat zajęć: Obserwujemy pogodę

Zajęcie pierwsze

1.Obejrzyj i opowiedz „Deszcz, mysz, czekolada”

Dlaczego pada deszcz? Po co komputerowi mysz? Jak się robi czekoladę? Wykonaj eksperyment: tworzenie własnych chmur. Oglądając ten program edukacyjny dziecko dowie się kilku ciekawostek o deszczu i nie tylko. Po obejrzeniu programu rodzic może zadać dziecku pytania:

– Dlaczego pada deszcz?

– Komu potrzebny jest deszcz i do czego?                      

– Z czego zrobione są chmury?

-Co wychodzi zaraz po deszczu?

https://vod.tvp.pl/video/dlaczego-po-co-jak,deszcz-mysz-czekolada,862015

Dziecko może narysować to, co mu się najbardziej podobało z programu.

2. Rysuj po śladzie

– Szlaczki – do wykonania dziecko ma proste szlaczki, które pozwolą mu poćwiczyć dłoń.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/szlaczki/szlaczki-l-1.pdf

–  Połącz i pokoloruj – zadaniem dziecka jest poprawić kropkowane linie a gdy skończy musi pokolorować starannie obrazek.

http://bystredziecko.pl/karty-pracy/grafomotoryka/grafomotoryka-wiosna.pdf

Zajęcie drugie

1.Gra, „Co nie pasuje do tej pogody”.

W tej grze dziecko musi się zastanowić, kto i co nie pasuje do obrazka. Musi kliknąć na przedmioty i stworzonka, które powinny znaleźć się gdzie indziej. Dzięki temu dziecko utrwali sobie rzeczy związane z daną porą roku oraz pogodą.

http://portal.scholaris.pl/resources/run/id/102286

2. Zabawy ruchowe

(potrzebne będą: ulubiona muzyka dziecka, gazety)

-Żaby – dziecko biega w różnych kierunkach przy dźwiękach muzyki, na przerwę w muzyce, skacze w różnych kierunkach jak żaba.

– Mrówki budują mrowisko – na podłodze są rozłożone gazety, dziecko (mrówka) chodzi na czworakach w różnych kierunkach, na hasło wcześniej ustalone z rodzicem zbiera gazetę i zanosi na wyznaczone miejsce.

-Bocian – dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, na dźwięk muzyki staje na jednej nodze i rozkłada w bok ręce.