Temat: Wielkanocne zabawy.

Środki dydaktyczne:

memory karta pracy

– losy z zadaniami

– dwa balony

Przebieg zajęć:

1. Zabawa na rozpoczęcie zajęć ruchowych„Wielkanocne memeory”- rozwijanie koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Zadaniem dzieci będzie wydrukować kartę pracy i wyciąć elementy. Odwrócić karty tak, by nie było widać kolorowych jajek, pomieszać karty i szukać par, np.: żółte jajko do żółtego jajka. Można też zrobić własne memeory z kolorowego papieru.

2. Zabawa „Wielkanocne zadania”- rozwijanie sprawności fizycznej, ćwiczenia kształtujące prawidłową postawę ciała, oraz mięśnie całego ciała.

Należny przygotować dzieciom kolorowe losy z zadaniami. Dziecko wyciąga los, a dorosły czyta zadanie. Będą to następujące zadania:

  • wykonaj pięć pajacyków
  • podskocz na prawej nodze 4 razy i na lewej nodze 4 razy
  • na hasło dorosłego ”start” – biegnij w miejscu a na hasło „stop” – zakończ bieg w miejscu
  • wykonaj 8 skoków żabich
  • połóż się na podłodze i turlaj się jak jako
  • stań na palcach stop i podnieś bardzo wysoko ręce do góry, wytrzymaj taką pozycję ciała przez pewna chwilę
  • zrób 10 przysiadów

3. „Niespodzianka od zajączka”- ćwiczenia koordynacji wzrokowo ruchowej.

Dzieci otrzymują dwa nadmuchane balony – będą to prezenty od zajączka. Zadaniem dzieci będzie  podrzucać najpierw jeden balon w powietrzu w taki sposób, żeby nie upadł na podłogę. Zadanie można utrudnić, utrzymując w powietrzu równocześnie dwa balony. Na zakończenie ćwiczenia można pokolorować balony flamastrem we własnego pomysłu.

Temat: Wielkanocne zwyczaje.

Środki dydaktyczne:

  • Nagranie programu telewizyjnego Domowe przedszkole „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855   (Źródło: www.gov.pl)

  • Produkty do przygotowania oraz ozdabiania mazurków wielkanocnych

Przebieg zajęć:

  1. Oglądanie programu edukacyjnego Domowe przedszkole „ Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”
    Rozmowa z dziećmi na temat obejrzanego programu. Dziecko opowiada Rodzicom jakie zwyczaje zostały zaprezentowane w filmie i które z nich najbardziej mu się podobają.
  2. Wspólne przygotowanie oraz ozdabianie mazurków wielkanocnych.

Rodzice nawiązują do fragmentu programu, w którym bohaterowie ozdabiali mazurki wielkanocne. Dzieci razem z rodzicami robią mazurki wielkanocne, a później je ozdabiają.