Temat zajęć: Woda dla ludzi i zwierząt

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1.Wiersz  J. Brzechwy „Ryby, żaby i raki”

http://scholaris.pl/zasob/110580

Po wysłuchaniu przez dziecko wiersza do wykonania ma 3 ćwiczenia:

– improwizacja ruchowa do treści wiersza – dziecko przez kilka chwil zamienia się w zwierzęta wymienione w wierszu (rodzic co ok. 1 minutę mówi dziecku inne zwierze) musi naśladować ruchy: ryby, żaby, raka;
– dziecko udziela odpowiedzi na pytania związane z treścią wiersza:

– Jakie zwierzęta wodne wystąpiły w tym wierszu?
– Na jaki pomysł wpadły ryby, żaby i raki?
– Co chciały zrobić po opuszczeniu stawu?
– Jakie 2 ryby wystąpiły w wierszu?

-Mapa myśli RYBA – na środku kartki rodzic pisze wyraz RYBA, zadaniem dziecka jest podawanie jak największej liczby słów, które mu się kojarzą z tym słowem. Dookoła wyrazu rodzic zapisuje pomysły dziecka.

2. Gra „Staś i Zosia”

Staś i Zosia wybierają się na safari, zadaniem dziecka jest spakowanie ich do podróży. Musi ono poukładać rzeczy w odpowiednie miejsca tak by wszystkie walizki były zapakowane. Gra ta ma 5 poziomów trudności. Po wykonaniu jedno można się przenieść na kolejny poziom.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/042abe72d83d04e814224effc836ab4b_/app/games/A/index.html

Zajęcie drugie

1.Powtórzenie cyfry 7 i 8

-Zadania tekstowe- dziecko otrzymuje od rodzica 8 klocków za pomocą, których będzie ono liczyło. Rodzic czyta dziecku zadanie i musi ono położyć odpowiednią ilość klocków tak, aby mogło policzyć i podać wynik. Można poprosić dziecko, aby przeczytało działanie.

– Po łące chodziły 3 biedronki, znad rzeki przyleciały 2 motyle. Ile owadów jest na łące?
– W ogródku rosło 7 kwiatów – 2 stokrotki i 5 tulipanów. W nocy zwiędły 3 kwiaty. Ile kwiatów zostało w ogródku?
– W wazonie są 3 tulipany białe i 4 czerwone. Ile tulipanów jest w wazonie?

-Michał znalazł w parku 5 krokusów a jego tata o 2 mniej. Ile krokusów znalazł tata?

-Wyklejanie cyfr

(potrzebne będą: plastelina lub kolorowa bibuła/papier, klej)

Zadaniem dziecka jest wyklejenie za pomocą plasteliny lub bibuły/papieru cyfr 7 i 8.

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_cyferki_07.pdf

http://proliberis.org/images/dla_dzieci/pdf/pro_liberis_cyferki_08.pdf

-Ćwiczenia grafomotoryczne

Do wykonania jest jedna karta pracy, która pozwoli dziecku na powtórzenie schematu pisania cyfr 7 i 8.

http://pisupisu.pl/upload/cyferki/7i8.pdf

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Powódź”

Dziecko biega dowolnie w wyznaczonym przez rodzica miejscu. Na hasło rodzica „powódź” dziecko musi jak najszybciej znaleźć sobie miejsce na podwyższeniu, które ochroni go przed powodzią. Warto pobawić się w tą zabawę z dzieckiem kilka razy.