Temat : Malowane wiosenne kwiaty – część 1
Pomoce dydaktyczne:
Kolorowe kartki ( żółty, zielony, niebieski), kartka papieru, kredki, nożyczki
Propozycja zabawy:
Rodzic układa kolorowe karteczki układając np. 2 żółte, następnie 1 niebieską i 3 zielone
Dziecko układa kolorowy chodniczek według wzoru ułożonego przez rodzica. Układając podany rytm głośno przelicza kolorowe karteczki. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Dziecko może podać swój własny rytm, a rodzic powtórzyć.
Zabawa słowna:
Rodzic wypowiada słowo dzieląc go na sylaby np. bo- cian, prze- bi – śnieg, ja- skół- ka , ża-ba – dziecko odgaduje co ta za wyraz.
Dla chętnych dzieci : pokoloruj kwiatek trzy płatki pokoloruj na niebiesko, 2 na pomarańczowo, 2 na czerwono, 1 na zielono. Czy potrafisz policzyć: Ile jest wszystkich płatków ? Których płatków jest najwięcej? Których jest najmniej? Dorysuj łodygę i liście.
Temat : Malowane wiosenne kwiaty – część 2
Pomoce dydaktyczne:
zabawki w kolorze zielonym
Propozycja zabawy:
Zabawa w zielone.
– Grasz w zielone?
– Gram!
– Masz zielone?
– Mam!
Dziecko po wyrecytowaniu wyliczanki ma za zadanie odnaleźć w swoim pokoju zielone przedmioty i ułożyć je na dywanie w kolejności od najmniejszego do największego, a następnie zgromadzone przedmioty policzyć. Zabawę powtarzamy kilka razy, dzieci starają się przynieść za każdym razem coś innego.
W ramach dodatkowej zabawy np. w trakcie sprzątania zabawek – Dziecko wraz z rodzicem wylicza za pomocą rymowanki Ene, due, rabe, połknął bociek żabę. Żaba – Tadeusza. W brzuchu mu się rusza! Na końcu rymowanki osoba wskazana (raz rodzic raz dziecko) wydaje dźwięk kojarzący się z wiosną, druga osoba słucha i odgaduje, co to jest, np.:
kum, kum – żaba,
kle, kle – bocian,
kapu-kap – wiosenny deszcz,
ćwir, ćwir – wróbel,
ku-ku – kukułka,
szsz – wietrzyk, itp.