Temat: Planujemy wakacje – zajęcia matematyczne.
Przebieg zajęć.
- Wprowadzenie do zajęć.
Drogie dzieci jak już wiecie gdzie spędzicie wakacje, to teraz wystarczy spakować walizki. Trzeba dobrze pomyśleć co należy ze sobą zabrać. bo wszystkiego do walizki nie spakujemy , tylko te najpotrzebniejsze rzeczy. Rodzice wam pomogą. ale jeśli chodzi o zabawki to pewnie wy sami zadecydujecie co ze sobą najlepiej zabrać. Pakujemy zatem walizki. Zobaczcie jak spakowali walizki wasi rówieśnicy, koledzy, koleżanki z innych przedszkoli. - Walizka Agnieszki- przeliczanie elementów w zbiorze.
Walizka Agnieszki w jednym kącie stała.
Słuchała uważnie Agnieszki, która plany wakacyjne miała.
Wzięła więc walizkę, a w niej takie rzeczy spakowała.
2 laki Barbie, 1 grzebień i 1 lusterko do kosmetyczki schowała
potem jeszcze 1 piłkę, 1 skakankę i już cała walizka była po brzegi wypełniona cała
Policz uważnie, ile rzeczy walizka Agnieszki zawierała? - Walizki Amelki i Renaty. Rozwijanie umiejętności działania na zbiorach, porównywanie elementów zbioru.
Dziewczynki pakowały swoje walizki na wakacje. Amelka miała w walizce 1 maskotkę- swojego ulubionego kotka, 1 notes, 1 opakowanie kredek, oraz ulubioną 1 poduszkę. Jej koleżanka Renata zapakowała do walizki 1 piórnik, 1 kolorowankę, 1 piłkę, 1 misia, oraz 1 lalę.
Narysuj zawartość walizki Amelki i Renaty?
Policz ile rzeczy wzięła ze sobą Amelka, a ile Renata?
Kto z nich miała więcej rzeczy w walizce a kto mniej, a kto może obie miały tyle samo?
Dobrej pracy.

