Temat: Planujemy wakacje – zajęcia matematyczne.

Przebieg zajęć.

  1. Wprowadzenie do zajęć.
    Drogie dzieci jak już wiecie gdzie spędzicie wakacje, to teraz wystarczy spakować walizki. Trzeba dobrze pomyśleć co należy ze sobą zabrać. bo wszystkiego do walizki nie spakujemy , tylko te najpotrzebniejsze rzeczy. Rodzice wam pomogą. ale jeśli chodzi o zabawki to pewnie wy sami zadecydujecie co ze sobą najlepiej zabrać. Pakujemy zatem walizki. Zobaczcie jak spakowali walizki wasi rówieśnicy, koledzy, koleżanki z innych przedszkoli.
  2. Walizka Agnieszki- przeliczanie elementów w zbiorze.
    Walizka Agnieszki w jednym kącie stała.
    Słuchała uważnie Agnieszki, która plany wakacyjne miała.
    Wzięła więc walizkę, a w niej takie rzeczy spakowała.
    2 laki Barbie, 1 grzebień i 1 lusterko do kosmetyczki schowała
    potem jeszcze 1 piłkę, 1 skakankę i już cała walizka była po brzegi wypełniona cała
    Policz uważnie, ile rzeczy walizka Agnieszki zawierała?
  3. Walizki Amelki i Renaty. Rozwijanie umiejętności działania na zbiorach, porównywanie elementów zbioru.
    Dziewczynki pakowały swoje walizki na wakacje. Amelka miała w walizce 1 maskotkę- swojego ulubionego kotka, 1 notes, 1 opakowanie kredek, oraz ulubioną 1 poduszkę. Jej koleżanka Renata zapakowała do walizki 1 piórnik, 1 kolorowankę, 1 piłkę, 1 misia, oraz 1 lalę.
    Narysuj zawartość walizki Amelki i Renaty?
    Policz ile rzeczy wzięła ze sobą Amelka, a ile Renata?
    Kto z nich miała więcej rzeczy w walizce a kto mniej, a kto może obie miały tyle samo?
    Dobrej pracy.