Temat:  Poznajemy pojazdy

Pomoce dydaktyczne: klocki, kredki, kartki

Przebieg zajęć:

Zabawy konstrukcyjne Transport. Pojazdy i klocki. Dzieci budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice.

 Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy? Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.

 − Wyruszamy z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą;

-zatrzymujemy się, zostawiamy samochód na parkingu.

 − Wsiadamy do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosimy się (dziecko bieg z rozłożonymi rękami) i lądujemy (znów kuca).

 − Wsiadamy do pociągu ( dziecko ustawia się za rodzicem)

  − Dojechaliśmy nad piękne jezioro, gdzie wsiadamy do kajaka (maszeruje, naśladuje rękami ruch wiosłowania).

Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji. Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówiąc, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie zadaniem dziecka jest podzielenie na sylaby słów samochód, samolot, rower, pociąg, autobus.

Zadaniem dziecka jest narysować środek lokomocji jakim dziecko chciałoby podróżować podczas wakacji.

Życzę udanej zabawy