Temat: Wspólne zabawy
Pomoce dydaktyczne: linijka, sznurek, lusterko , tekturka
Przebieg zajęć
Zabawa lustro-Dziecko stoi naprzeciwko rodzica. Dziecko jest lustrem, a rodzic przegląda się w nim. Rodzic wykonuje takie same ruchy jak dziecko stojące przed nim. Rodzic przypomina dziecku o odbiciu lustrzanym, czyli odbiciu odwróconym. Role się odwracają. Dziecko stara się pamiętać o odbiciu lustrzanym w zabawie podczas naśladowania ruchów rodzica. Zabawę można powtórzyć kilka razy. Żeby ułatwićdziecku zadanie przed zabawą dziecko może stanąć naprzeciwko lustra. Można poprosić dziecko, żeby podniosło lewą rękę do góry i przyjrzało się swojemu odbiciu w lustrze.
Poznawanie narzędzi służących do pomiaru długości.
Przed wiekami kiedy jeszcze nie było linijki, miarek ludzie do pomiaru długości wykorzystywali swoje części ciała. I tak na przykład mierzyli za pomocą palca, stopy czy łokcia. Nie były to jednak dokładne pomiary, przecież każdy człowiek ma inną nogę. Dziecko za pomocą sznurka może zmierzyć swoją stopę. Odcina nożyczkami kawałek sznurka, który równy jest długości jego stopy. Następnie mierzy stopę rodzica, ponownie odcina kawałek sznurka równy długości stopy rodzica . Dziecko porównuje dwie długości.
Następnym zadaniem dziecka jest zmierzyć zapomocą stóp długość z kuchni do pokoju.
Zadaniem dziecka jest ułożenie kawałków sznurka od najmniejszego do największego. Udanej zabawy

Życzęudanej zabawy