Temat: Nasze zabawki
Pomoce dydaktyczne: karta pracy kredki
Przebieg zajęć
Rodzic rozmieszcza w różnych częściach pokoju zabawki, Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć na pytanie : Gdzie jest…? Zabawki powinny być tak umieszczone, żeby dzieci używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)
Dziecko opowiada o swojej ulubionej zabawce (nie nazywając jej)- zadaniem rodzica jest zgadnąć o jakiej zabawce dziecko mówi.
Ekspresja ruchowa „Zamień się w swoją zabawkę”
Dziecko maszeruje po pokoju w takt
klaskania rodzica. Gdy dźwięk milknie,
zamienia się w swoją zabawkę i poruszają
się w taki sposób, aby rodzic mógł odgadnąć co to za zabawka. Role mogą się
odwrócić. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
Zabawa plastyczna zepsute zabawki – zadaniem dziecka opowiedzieć co zepsuło się w zabawce na rysunku i dokończyć rysunek

Życzę udanej zabawy