Temat:  Nasze zabawki

Pomoce dydaktyczne: karta pracy kredki

Przebieg zajęć

Rodzic rozmieszcza w różnych częściach pokoju zabawki, Zadaniem dziecka jest odpowiedzieć na pytanie : Gdzie jest…? Zabawki powinny być tak umieszczone, żeby dzieci  używały zwrotów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed)

Dziecko opowiada o swojej ulubionej zabawce (nie nazywając jej)- zadaniem rodzica jest zgadnąć o jakiej zabawce dziecko mówi.

Ekspresja ruchowa „Zamień się w swoją  zabawkę”
Dziecko  maszeruje po pokoju w takt klaskania  rodzica. Gdy dźwięk milknie, zamienia się w swoją  zabawkę i poruszają się w taki sposób, aby rodzic mógł odgadnąć co to za zabawka. Role mogą się odwrócić. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

Zabawa plastyczna zepsute zabawki – zadaniem dziecka opowiedzieć co zepsuło się w zabawce na rysunku i  dokończyć rysunek

Życzę udanej zabawy