Temat:  Kwiaty majowej łąki

Pomoce dydaktyczne: nagranie z  muzyką  poważną Walc Kwiatów- Piotra Czajkowskiego, kartka, zielona kredka, kolorowa krepina

 Propozycja zabaw:

 Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze- odgłosy łąki. Dziecko biega, naśladując  odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

Następnie zadaniem dziecka jest podzielić na sylaby wyrazy konik (ko-nik) żaba (ża-ba) skowronek (sko-wro-nek) motylek, kwiatek itp.

Dziecko słuchając nagrania Piotra Czajkowskiego „Walc kwiatów” rysuje trawę  zieloną kredką, następnie dorysowuje kwiatki, które może wylepić krepiną. Zachęcam Państwa do zaprezentowania prac dzieci.

 W ramach relaksu dla  chętnych dzieci proponuję masażyk

 Dziecko siada na dywanie, rodzic siada za nim. Rodzic rysuje na plecach dziecka mówiąc: 

                 Ślimak, ślimak, wystaw rogi, ( rysuje ślimaka)

                 dam ci sera na pierogi. (dłonią masuje w prawą stronę)

                 Jak nie sera, to kapusty – ( dłonią masuje w lewą stronę)

                od kapusty będziesz tłusty. (delikatnie chwyta dziecko za szyję), zabawę powtarzamy kilka razy,  potem role mogą się odwrócić .

Życzę udanej zabawy

Temat:  Kwiaty majowej łąki – część 2

Pomoce dydaktyczne:  Bańki mydlane, książeczki o tematyce wiosennej, odgłosy łąki, kolorowe zabawki

Propozycja zabaw:

„Co słychać na łące”– Rodzic włącza dziecku odgłosy łąki znalezione w internecie. Dziecko ma za zadanie rozpoznać poszczególne dźwięki. Czy to pszczoła, żaba, a może bocian? A może szumi wiatr?

Ćwiczenia językowe – Czerwony jak… Dziecko podaje nazwy znanych mu kolorów, a następnie podaje nazwy przedmiotów, roślin, zwierząt, które kojarzą mu się z tym kolorem, np.: czerwony jak jabłko. Może również wymyślać nazwy nowych kolorów, odwołując się do swoich doświadczeń, np. kolor malinowy, kolor plażowy – aby uatrakcyjnić zabawę, dziecko może poszukać w domu przedmiotów w danym kolorze.

Zabawa językowa – Łąka. Dziecko poszukuje w swoich książkowych zbiorach obrazków z wiosenną łąką. Następnie poszukuje mieszkańców łąki i roślin tam występujących i próbuje poszczególne słowa podzielić na sylaby. Rodzic może pomóc dziecku zamieniając się z nim rolami – w takim wypadku to rodzic dzieli na sylaby słowa związane z łąką (np. mo-tyl, ptak, żuk, sto-no-ga itd.). Zadaniem dzieci jest płynne wypowiedzenie usłyszanej nazw.

Udanej zabawy!