Temat: Wyprawa na łąkę.

Przebieg zajęć:

  1. Łąka w maju – wycieczka na łąkę, połączona z zabawami badawczymi.

Dzisiaj zapraszam wszystkie dzieci na wiosenny spacer po łące. Na wycieczkę można zabrać album o roślinach i zwierzętach – mieszkańcach łąki, szkło powiększające oraz koc.

  • Określanie kolorów na łące – na początek dziecko przygląda się łące. Zastanawia się, jakich kolorów jest na niej najwięcej. Opisuje wrażenia, jakie budzi w nim widok łąki. Rodzic może zrobić dziecku sesję zdjęciową.
  • Obserwowanie kwiatów na łące. Rozpoznawanie i nazywanie znanych dziecku gatunków – dziecko spaceruje po łące. Obserwuje przez szkło powiększające rosnące na niej kwiaty. Nazywa znane gatunki. Wącha je. Opisuje swoje wrażenia. Wspólnie z rodzicami szuka w albumie nieznanych roślin. Rodzic może przeczytać ciekawostki na temat wybranych roślin.
  • Obserwowanie życia na łące – dziecko obserwuje za pomocą szkła powiększającego zwierzęta, które żyją na łące. Opisuje ich wygląd, zauważone cechy, np. kształt i kolory muszli ślimaków, kolory skrzydeł motyli, liczbę kropek na pancerzyku biedronki.
  • Słuchanie odgłosów dochodzących z łąki – dziecko kładzie się na kocu, zamyka oczy i wsłuchuje się w odgłosy dochodzące z łąki. Rozpoznaje i nazywa dźwięki. Opisuje swoje wrażenia słuchowe.
  • Dmuchawiec – zabawa oddechowa – dziecko odnajduje na łące dmuchawiec i stara się zdmuchnąć puch, na którym są nasionka.
  • Bukiet – dziecko zbiera kwiaty rosnące na łące i wykonuje z nich bukiet, który po powrocie z wycieczki stanie się ozdobą domu.
  • Wykonanie karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf  – strona 50

Obejrzyj obrazek. Powiedz, co dzieje się na łące w maju. Połącz fragmenty obrazka znajdujące się na dole karty z ich miejscami na dużym obrazku