Temat: Ruch to zdrowie.

Środki dydaktyczne:

skarpetka, ryż lub kasza, gumka recepturka, marker, dowolna muzyka, wiadro

Przebieg zajęć:

1. „Zajęcia z chomikiem”- wprowadzenie do tematu zajęć.

Zapraszamy wszystkie dzieci na zajęcia ruchowe z woreczkiem, który nazwiemy „chomikiem”. Do wykonania „chomika” potrzebna nam będzie skarpetka, do której wsypujemy ryż lub kaszę. Następnie jeden koniec skarpetki zawiązujemy dość szczelnie gumką recepturką. Na koniec możemy dorysować markerem pyszczek, wąsy, oczy, nos i uszy.

2. „Zabawy z chomikiem”- kształtowanie u dzieci nawyku prawidłowej postawy. Reagowanie na sygnał prowadzącego.

Dziecko, przy dowolnej muzyce, chodzi po wyznaczonej powierzchni, podrzuca „chomika”, chwyta w obie dłonie, przekłada z ręki do ręki wokół własnej osi. Następnie na hasło „głowa” układa „chomika” na głowie i chodzi tak, aby nie spadł na podłogę. Na hasło „zmiana” dzieci chodzą na palcach z „chomikiem” na głowie. Zabawa rozpoczyna się od nowa.

3. „Rzut do celu”- ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Dziecko trzyma w ręku „chomika” i z pewnej odległości wrzuca woreczek do wiadra. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy zmieniając odległość oraz cel rzutu (tarcza, ściana, szarfa, itp).

3. „Ładunek”- rozwijanie motoryki dużej.

Dziecko siada na podłodze. Nogi w kolanach wyprostowane, stopy złączone. Dziecko wkłada „chomika” pomiędzy palce stóp jednej i drugiej nogi. Kładzie się na plecach, trzymając wyprostowane nogi w powietrzu, przy jednoczesny trzymaniu „chomika” między palcami stóp. Następnie z takiej pozycji kieruje „chomika” za głowę nie wypuszczając go i powraca ponownie do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy.

4. „Chomik tu, chomik tam” – ćwiczenia rozwijające mięśnie stóp.

Dziecko mając bose stopy, chwyta „chomika” palcami stóp jednej nogi i przekłada na wyznaczone miejsce. To samo ćwiczenie powtarza kilka razy. Następnie wykonuje zadanie drugą stopą.