Temat: Polskie symbole narodowe – część 1
Pomoce dydaktyczne: Godło Polski, flaga Polski. Nagranie Mazurka Dąbrowskiego,
Propozycja zajęć:
Zabawa dydaktyczna Jak się nazywasz? Rodzic prosi, aby dziecko przedstawiło się, powiedziało jak nazywają się jego rodzice i dziadkowie. Może również podać swój adres zamieszkania. Warto porozmawiać z dzieckiem, dlaczego należy to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać (np. nieznajomemu).
Rodzic pokazuje dziecku flagę i godło Polski, przypomina także ich nazwy. Prosi, aby dziecko opisało ich wygląd i powiedziało, gdzie można zobaczyć symbole narodowe. Następnie włącza hymn narodowy, (przypomina, że podczas słuchania i śpiewania hymnu należy zachować powagę, ponieważ jest to nasz symbol narodowy). Warto wyjaśnić dziecku, w jakich sytuacjach możemy usłyszeć hymn Polski.
Na zakończenie dzisiejszego zadania dzielimy na sylaby słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wi-sła, Pol-ska itd.), a zadaniem dzieci jest podawanie całej nazwy.
Chętne dzieci mogą wykonać kartę pracy – pokolorować rysunek, tak, aby wyglądał jak flaga Polski. https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/oia-aplus-kp-cz2.pdf strona 42
Temat: Polskie symbole narodowe część 2
Pomoce dydaktyczne: biała i żółta farba, czerwona kartka, pędzelek
Propozycja zabaw:
Na początek dziecko wykonuje proste ćwiczenia gimnastyczne: pięć podskoków, pięć pajacyków, 4 skłony- próbujemy dotknąć podłogi ręką, mając wyprostowane nogi, kręcenie biodrami w lewo potem w prawo, maszerujemy wysoko podnosząc kolana do góry, próbujemy stanąć na jednej nodze. Ćwiczenia powtarzamy kilka razy w zależności od zaangażowania dziecka.
Praca plastyczna: potrzebna będzie czerwona kartka papieru, farba biała i żółta. Dziecko maluje sobie rączki białą farbą, następne odciska na czerwonej kartce ręce w taki sposób żeby ręce się stykały. Po umyciu rąk, dziecko pędzelkiem domalowuje głowę, koronę i nogi orła. Praca gotowa.
Będzie mi bardzo miło jeśli zechcą Państwo zaprezentować prace dzieci.


Życzę udanej zabawy