Temat: Moje miejsce zamieszkania.
Zajęcia 1
Przebieg zajęć:
1. Wstęp do zajęć „Mój rodzinny dom”.
W tym tygodniu zwiedzaliśmy Łomianki, przypomnieliśmy sobie różne ciekawe miejsca. Przyszedł czas, aby wreszcie pomyśleć o swoim, najbardziej bliskim miejscu to znaczy domu – miejsca, do którego powracamy z zajęć przedszkolnych. Zapraszam dzieci, aby w formie rysunku przedstawiły swój rodzinny dom, podwórko, ogród, albo swoje osiedle mieszkaniowe. Może ktoś ma domek jednorodzinny, a może mieszka w bloku, gdzie mieszka wiele rodzin. Zapraszam do przeczytania wiersza „Mój dom”, oraz obejrzenia ilustracji poniżej. Być może ktoś z was będzie miał inspiracje do narysowania swojego domu.
2. „Mój dom”- słuchanie wiersza i próba odpowiedzi na pytania dotyczące treści wiersza. Wzbogacenie słownictwa.
Na podwórku stoi domek.
Domek daszek ma czerwony.
Drzwi i okien kilka ma,
Obok domku buda psa.
A w tej budzie Burek jest.
Wyszedł teraz z budy pies
Szuka kota, gdzie on jest?
Chyba szczekał razy sześć
Kot Filutek dobrze wiem
pewnie gdzieś na płocie jest.
Dom zielone ściany ma
Drzwi frontowe, mocne drwa.
A przed domem stoję ja.
Tam gdzie jest ogródek nasz
No i mama, tata, siostra, brat
to jest nasz rodzinny kram.
Autor wiersza „Mój dom”
Dorota Piechota
Pytanie dotyczące treści wiersza
Opowiedz jak wyglądał dom opisany w wierszu?
Jak wyglądało podwórko wokół domu?
3. Praca plastyczna „Mój dom”- rozwijanie sprawności manualnych.
Dziecko rysuje na kartonie, dowolną technika plastyczną dom, w którym mieszka, podwórko, itp.
Zajęcia 2
Przebieg zajęć:
- Oglądanie ilustracji przedstawiających krajobraz wiejski i krajobraz miejski – szukamy w domu książeczek przedstawiających wieś i miasto. Do tego zadania możemy wykorzystać także zdjęcia umieszczone w Internecie. Po obejrzeniu zdjęć dziecko odpowiada na pytania rodzica:
- Jak wygląda wieś?
- Jak wygląda miasto?
- Czym różni się wieś od miasta?
- Jak możemy spędzać czas wolny w mieście, a jak na wsi?
- Wykonanie karty pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf – strona 44.
- Obejrzyj zdjęcia. Pokoloruj na zielono ramki zdjęć, które przedstawiają miasto, a te które przedstawiają wieś – na niebiesko.
- Dokończ rysować autobusy według wzoru