Temat zajęć: Wielkanocne zwyczaje
Zajęcie pierwsze
Przebieg:
1. Zając z papierowej dłoni
(Do wykonania będą potrzebne: kolorowe kartki, ołówek, nożyczki, klej, flamaster)
Na kolorowej kartce odrysowujemy swoją dłoń, następnie ją wycinamy. Gdy mamy już wyciętą dłoń kciuk i mały palec składamy do środka natomiast palec środkowy do tylu. Następnie rysujemy oczka, z różowej kartki wycinamy nosek i uszka naszego zajączka i przyklejamy, dorysowujemy buźkę i wąsy a z białego papieru wycinamy zęby i przyklejamy.
2. Powtórzenie litery J, j
– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „j” występuje na początku, w środku i na
końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. jajko, jabłko, jagoda, pajac, pająk, Mikołaj, tramwaj).
– Dorysowywanie do litery ,,J”
Na środku kartki piszemy literę „J”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby
powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).
-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną
wcześniej literę.
https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-j-191
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=52
Zajęcie drugie
1.Program edukacyjny „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855
Oglądając ten program dziecko pozna kilka ciekawostek na temat wielkanocnych zwyczajów i tradycji.
Po obejrzeniu można zadać dziecku pytania, które utrwalą zdobytą wiedzę.
-Skąd wziął się śmingus-dyngus?
– Dlaczego malujemy pisanki i skąd pochodzi zwyczaj święcenia koszyczków z jajkami?
-Jak nazywa się poranna msza w Wielkanoc?
-Jaki jest najważniejszy symbol wielkanocny?
Na koniec dziecko rysuje to, co mu się najbardziej podobało.
2. Gra memory „Wielkanoc”
Zadanie polega na znalezieniu 2 takich samych obrazków związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Dzięki tej grze dziecko doskonali swoją pamięć.
https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html