Temat zajęć: Wielkanocne zwyczaje

Zajęcie pierwsze

Przebieg:

1. Zając z papierowej dłoni

(Do wykonania będą potrzebne: kolorowe kartki, ołówek, nożyczki, klej, flamaster)

Na kolorowej kartce odrysowujemy swoją dłoń, następnie ją wycinamy. Gdy mamy już wyciętą dłoń kciuk i mały palec składamy do środka natomiast palec środkowy do tylu. Następnie rysujemy oczka, z różowej kartki wycinamy nosek i uszka naszego zajączka i przyklejamy, dorysowujemy buźkę i wąsy a z białego papieru wycinamy zęby i przyklejamy.

2. Powtórzenie litery J, j

– Dziecko podaje 5 wyrazów, w których głoska „j” występuje na początku, w środku i na

końcu. Wyrazy, które mogą się przydać (np. jajko, jabłko, jagoda, pajac, pająk, Mikołaj, tramwaj).

– Dorysowywanie do litery ,,J”

Na środku kartki piszemy literę „J”, zadaniem dziecka jest dorysowanie elementów tak, aby

powstała ilustracja (przedmiot, rzecz, roślina, zwierzę).

-ćwiczenia grafomotoryczne – Do wykonania są dwie karty pracy, które utrwalą poznaną

wcześniej literę.

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/literka-j-191

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_kp_6_4/mobile/index.html#p=52

Zajęcie drugie

1.Program edukacyjny „Świąteczne zwyczaje – Wielkanoc”

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

Oglądając ten program dziecko pozna kilka ciekawostek na temat wielkanocnych zwyczajów i tradycji.

Po obejrzeniu można zadać dziecku pytania, które utrwalą zdobytą wiedzę.

-Skąd wziął się śmingus-dyngus?

– Dlaczego malujemy pisanki i skąd pochodzi zwyczaj święcenia koszyczków z jajkami?  

-Jak nazywa się poranna msza w Wielkanoc?

-Jaki jest najważniejszy symbol wielkanocny?

Na koniec dziecko rysuje to, co mu się najbardziej podobało.

2. Gra memory „Wielkanoc”

Zadanie polega na znalezieniu 2 takich samych obrazków związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Dzięki tej grze dziecko doskonali swoją pamięć.

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7d14f298b7fab85822b18455ee25536f_/index.html