Temat: Zajączek wielkanocny – edukacja matematyczna.
Środki dydaktyczne: papier kolorowy, tektura falista, nożyczki, klej, flamaster,
Przebieg zajęć:
1. Wstęp do zajęć. Próba odpowiedzi na pytanie: „Co symbolizuje zając w czasie Świąt Wielkanocnych?
Zając jest symbolem dobrobytu. Wszystkie dzieci z niecierpliwością wyczekują zajączka, gdyż przynosi im słodycze i zabawki w poranek wielkanocny. Z tym, że zajączek wielkanocny lubi chować prezenty w pokoju, w ogrodzie a dzieci muszą zdobyć się na wysiłek szukania ich.
2.” Ciekawostki z życia zająca”- poszerzenie wiedzy przyrodniczej u dzieci.
Zając jest bardzo płochliwy, ale nie ukrywa się w lesie, bo lubi łąki. Bardzo szybko biega i skacze nawet do 3m. Najpierw stawia tylne łapy a potem przednie. Prowadzi nocny tryb życia. Ma bardzo dobry słuch i wzrok – widzi wszystko dookoła. Nie kopie dołka na gniazdo ale szuka zagłębień w ziemi porośniętych wysoką trawą. Młode zajączki rodzą się od razu pokryte sierścią i maja otwarte oczy. Czym się żywi zając? Otóż: roślinami zielonymi, zbożem, strączkami. W zimie obgryza pędy i korę z drzew liściastych.
Dziś zapraszamy dzieci żeby wykonały wielkanocnego zajączka.
2. „Zajączek
wielkanocny”- praca plastyczna. Rozwijanie inwencji twórczej
i aktywności plastycznej.
Należy przygotować następujące materiały: papier kolorowy, tektura falista, nożyczki, klej, flamaster. Z tektury falistej robimy rolki. Do rolki przyklejamy oczka, nos w kształcie serca, oraz wąsy – wszystko wycięte z kolorowego papieru. Wzór wykonania zajączka podano na ilustracji.
Temat: Skaczące zające – zajęcia umuzykalniające.
Potrzebne materiały:
- Nagranie piosenki „Hopla, hopla!” https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c&list=PL7Lg168IaC6QDAzGhO8ZPRo7nM_jIqHU2
(Źródło : www.gov.pl )
- Instrument perkusyjny (mogą być drewniane łyżki)
- Wysłuchanie piosenki „Hopla, hopla!” .
Próba odpowiedzi na pytania dotyczące treści piosenki:
- Gdzie wskoczył zając?
- Co zając włożył do koszyka?
- Gdzie zając schował pisanki?
- Po co są pisanki?
- Improwizacja ruchowa (swobodny taniec) do piosenki „Hopla, hopla!” Na słowa refrenu skaczemy jak zające.
- Wygrywanie rytmu piosenki na dowolnym instrumencie (instrument można wymienić np. na drewniane łyżki) z jednoczesnym śpiewem refrenu piosenki.

