Temat: Zajączek wielkanocny – edukacja matematyczna.

Środki dydaktyczne: papier kolorowy, tektura falista, nożyczki, klej, flamaster,

Przebieg zajęć:

1. Wstęp do zajęć. Próba odpowiedzi na pytanie: „Co symbolizuje zając w czasie Świąt Wielkanocnych?

Zając jest symbolem dobrobytu. Wszystkie dzieci z niecierpliwością wyczekują zajączka, gdyż przynosi im słodycze i zabawki w poranek wielkanocny. Z tym, że zajączek wielkanocny lubi chować prezenty w pokoju, w ogrodzie a dzieci muszą zdobyć się na wysiłek szukania ich.

2.” Ciekawostki z życia zająca”- poszerzenie wiedzy przyrodniczej u dzieci.

Zając jest bardzo płochliwy, ale nie ukrywa się w lesie, bo lubi łąki. Bardzo szybko biega i skacze nawet do 3m. Najpierw stawia tylne łapy a potem przednie. Prowadzi nocny tryb życia. Ma bardzo dobry słuch i wzrok – widzi wszystko dookoła. Nie kopie dołka na gniazdo ale szuka zagłębień w ziemi porośniętych wysoką trawą. Młode zajączki rodzą się od razu pokryte sierścią i maja otwarte oczy. Czym się żywi zając? Otóż: roślinami zielonymi, zbożem, strączkami. W zimie obgryza pędy i korę z drzew liściastych.

Dziś zapraszamy dzieci żeby wykonały wielkanocnego zajączka.

2. „Zajączek wielkanocny”- praca plastyczna. Rozwijanie inwencji twórczej
i aktywności plastycznej.

Należy przygotować następujące materiały: papier kolorowy, tektura falista, nożyczki, klej, flamaster. Z tektury falistej robimy rolki. Do rolki przyklejamy oczka, nos w kształcie serca, oraz wąsy – wszystko wycięte z kolorowego papieru. Wzór wykonania zajączka podano na ilustracji.

Temat: Skaczące zające – zajęcia umuzykalniające.

Potrzebne materiały:

(Źródło : www.gov.pl )

  • Instrument perkusyjny (mogą być drewniane łyżki)
  • Wysłuchanie piosenki „Hopla, hopla!” .

Próba odpowiedzi na pytania dotyczące treści piosenki:

  • Gdzie wskoczył zając?
  • Co zając włożył do koszyka?
  • Gdzie zając schował pisanki?
  • Po co są pisanki?
  • Improwizacja ruchowa (swobodny taniec) do piosenki „Hopla, hopla!”  Na słowa refrenu skaczemy jak zające.  
  • Wygrywanie rytmu piosenki na dowolnym instrumencie (instrument można wymienić np. na drewniane łyżki) z jednoczesnym śpiewem refrenu piosenki.