Temat: Wiosenne aktywności
- U naszych bohaterów, Olka i Ady także pojawiła się wiosna. Poszukajcie jej razem z nimi. Posłuchajcie opowiadania „oznaki wiosny”, a następnie porozmawiajcie o przygodach dzieci.
Drodzy rodzice, możecie zadać dzieciom następujące pytania:
– kto obudził dzieci?
– jak wyobraża sobie wiosnę, Ada?
– jakie oznaki wiosny zauważyły dzieci?
– jakie ptaki pojawiły się w opowiadaniu?
Jeśli dzieci mają problem z podaniem odpowiedzi, włączcie opowiadanie od początku i omawiajcie je w krótkich fragmentach.
- Następnie możecie wykonać ciekawy tor przeszkód nie wychodząc z domu. Za pomocą taśmy możecie stworzyć trasę, po której dzieci muszą przejść nie tracąc równowagi. Tor można urozmaicać według własnego upodobania np.
-położyć ściereczkę, którą trzeba przeskoczyć jak kałużę
– na dywanie dzieci zamieniają się w żaby i muszą wykonać 3 podskoki
– na progu kolejnego pokoju, dzieci stają na jednej nodze jak bociany.
