Temat: Wiosenne aktywności

  1. U naszych bohaterów, Olka i Ady także pojawiła się wiosna. Poszukajcie jej razem z nimi. Posłuchajcie opowiadania „oznaki wiosny”, a następnie porozmawiajcie o przygodach dzieci.

Drodzy rodzice, możecie zadać dzieciom następujące pytania:

 – kto obudził dzieci?

– jak wyobraża sobie wiosnę, Ada?

– jakie oznaki wiosny zauważyły dzieci?

– jakie ptaki pojawiły się w opowiadaniu?

Jeśli dzieci mają problem z podaniem odpowiedzi, włączcie opowiadanie od początku i omawiajcie je w krótkich fragmentach.

  • Następnie możecie wykonać ciekawy tor przeszkód nie wychodząc z domu. Za pomocą taśmy możecie stworzyć trasę, po której dzieci muszą przejść nie tracąc równowagi. Tor można urozmaicać według własnego upodobania np.

-położyć ściereczkę, którą trzeba przeskoczyć jak kałużę

– na dywanie dzieci zamieniają się w żaby i muszą wykonać 3 podskoki

– na progu kolejnego pokoju, dzieci stają na jednej nodze jak bociany.