Temat: Wiosenne powroty ptaków.

Przebieg zajęć:

  1. Wstęp do zajęć. „Jakie ptaki przylatują na wiosnę”- rozwiązywanie zagadek. Rozwijanie logicznego myślenia. Dziecko rozwiąże zagadki i odpowie na pytanie „Jakie ptaki przylatują do nas na wiosnę?”.

Ptak ten jest bardzo dostojny,
Ma czarno – biały frak strojny.
Długie ma nogi i dziób czerwony,
Przyleciał do nas z odległej strony.
(bocian)

Na niebie zwinnie szybuje,
Pod dachem gniazda buduje.
Czasem nisko zatacza kółka,
Czy już wiesz co to za ptak?
(jaskółka)

Nie widzisz tego ptaka na łące,
ale głos jego słyszysz
w przepięknej piosence.
Gdy wzrok swój wzniesiesz wysoko,
do nieba pod słońce.
(skowronek)

  1. „Bocianie gniazdo”-rozwijanie ciekawości przyrodniczej, przekazanie niektórych informacji z życia bocianów .
    Dziecko otrzymuje informację o tym jak powstaje gniazdo bociana, następnie dokończy rozpoczęty rytm.
    Bociany budują swoje gniazda na wysokich drzewach, dachach domów, słupach linii elektrycznych,w pobliżu terenów podmokłych, oraz rzek.
    Gniazdo bociana zbudowane jest z patyków, gałęzi, traw, mchu, słomy, papieru, czasem z kawałków drutu.
    Kiedy ptak powraca do nas na wiosnę, to z roku na rok, powiększa swoje gniazdo. Żyje w parze.
    Samica bociana znosi zazwyczaj 4 jaja. Ptaki te żywią się: żabami, drobnymi rybami, gryzoniami, czasami upolują zająca, czy łasicę.

Zadania dla dzieci.

  1. „Bocianie gniazdo”.Kończenie rozpoczętego rytmu, układanie rytmu według podanego schematu niżej. Dzieci wycinają koło z kolorowego papieru (gniazdo bociana) i przypinają spinacze według podanego wzoru. Następnie kontynuują podany rytm.
    Fotografie poniżej.
  2. „Bocian szuka żabki”- posługiwanie się wyrażeniami: na, pod, obok, za. Dziecko odpowie
    na pytanie: „Gdzie znajduje się żabka?”, posługując się wyrażeniami: na, pod, obok, za.
    Fotografie poniżej.
dav
mde
mde
mde
mde
mde
dav
mde
dav