Temat:  Co dzieje się na łące

Propozycja zabaw:

Rodzic  mówi początek zdania, zadaniem dziecka jest dokończyć zdanie:
-Dziób bociana jest koloru…
-Mak jest koloru…
-Żaby mieszkają na ……
-Biedronki mają ubranko w …
-Stokrotki rosną na…
-Bocian ma długie…
-Motyl ma kolorowe…
-Żaby są koloru…
-Biedronki mieszkają na…
-Bociany polują na…
-Bociany mieszkają w…
-Na łące rośnie dużo…
-Gąsienica przeobraża się w..

 Dziecko biega w jednym kierunku  poruszając rozłożonymi szeroko ramionami – naśladując lot ptaka na klaśnięcie zmienia kierunek biegu

Dziecko  w siadzie skrzyżnym ,ma ręce  uniesione do góry.
wykonuje skręty tułowia w lewo i w prawo- szukając słońca na niebie.

Dziecko biega swobodnie w różnych kierunkach.
Na hasło “słońce” zatrzymuje się i stoi  z rękami podniesionymi w górę.
Na hasło “deszcz” przykuca i chowa głowę.

 Dziecko  chodzi wysoko podnosząc kolana (naśladując bociana)
co jakiś czas  bocian, zatrzymuje się i stoi na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona.

Chętne dzieci mogą narysować wiosenną łąkę

Życzę udanej zabawy

Temat:  Co dzieje się na łące

Pomoce dydaktyczne: lekka książka,  wzory do rysowania po śladzie przygotowane przez rodzica, koszulki, flamastry.

Propozycja zabaw:

Ćwiczenia oddechowe Jesteśmy na łące. Dziecko kładzie się na dywanie na plecach, rodzic włącza spokojną muzykę lub odgłosy natury np.: mieszkańców łąki. Rodzic prosi dziecko aby wyobraziło sobie, że znajduje się właśnie na łące. Prosi również, aby dziecko położyło sobie na brzuchu książkę i spokojnie oddychało – wdech nosem – wydech ustami. Dziecko ma za zadanie oddychać w ten sposób przez cały utwór, tak, aby książka nie spadła mu z brzucha.

Ćwiczenia grafomotoryczne – Te, co znajdziemy na łące. Rodzic rysuje na kartce mrówkę, motyla, biedronkę, pszczołę, kwiatka (może również skorzystać z gotowych szablonów z internetu). Następnie dziecko wybiera rysunek, wkłada go do koszulki i rysuje flamastrem po zaznaczonym śladzie, bez odrywania ręki.

Udanej zabawy!